Delia va deveni în curând primul artist muzical din România care lansează un NFT, odată cu single-ul său „Racheta”, aducând astfel conceptul de NFT (non-fungible token), recent popularizat, și pe plan local.
NFT-urile sunt un tip de criptomonede care, în loc să reprezinte un înlocuitor pentru bani, funcționează în același mod pentru bunuri precum artă, bilete sau muzică. NFT-urile oerează într-un blockchain, care poate fi accesat public și într-o rețea transparentă, astfel că oricine poate vedea detaliile din spatele oricărei tranzacții cu NFT-uri.
Computerele care sunt implicate într-o tranzacție devin la rândul lor parte din rețea, care continuă să treacă prin update-uri și este aproape imposibil de spart. În cazul NFT-urilor, valoarea lor devine subiectivă și fluctuează, asemănător cu acțiunile de la bursă.
Inițial, NFT-urile aveau un public destul de redus, format din producători și DJ, însă au fost popularizate anul trecut, în timp ce mulți muzicieni au căutat noi metode de a obține venituri care să le înlocuiască pe cele provenite din concerte (care au fost anulate din cauza pandemiei). Astfel, artiști precum Portugal. The Man, Shawn Mendes, Grimes sau Mike Shinoda de la Linkin Park au lansat diferite produse muzicale ca NFT-uri în ultima perioadă.
Cel mai nou exemplu al unei formații care a intrat în „febra” NFT-urilor este Kings of Leon, care a lansat vinerea trecută noul său album, „When You See Yourself”, în format NFT, devenind astfel prima formație care face acest lucru. Trupa a lansat trei tipuri de tokeni digitali, unul dintre ele oferind chiar diferite beneficii precum bilete în primul rând la show-urile trupei pentru toată viața.