Cât costă jocurile gratuite? Pentru Epic, 11,6 milioane de dolari

Scris de | 4 mai, 2021
Cât costă jocurile gratuite? Pentru Epic, 11,6 milioane de dolari

Din decembrie 2018, odată cu lansarea magazinului Epic Games, compania a oferit săptămânal cel puțin un joc gratuit utilizatorilor săi, în încercarea de a atrage cât mai multe persoane pe noua sa platformă.

Însă, deși pentru utilizatori aceste jocuri au devenit gratuite, Epic a fost nevoită să plătească o sumă considerabilă dezvoltatorilor pentru a le putea oferi săptămână de săptămână. Mai exact, nu mai puțin de 11,6 milioane de dolari este totalul cheltuit de companie pentru 38 de jocuri oferite între decembrie 2018 și septembrie 2019.

Informațiile provin dintr-un document ieșit la iveală în procesul dintre Apple și Epic, și detaliază cât a plătit cea din urmă pe fiecare dintre cele 38 de jocuri. Diferențele sunt, evident, destul de mari în funcție de notorietatea fiecărui titlu. Spre exemplu, cel mai scump dintre acestea este trilogia Batman Arkham, pe care Epic a plătit nu mai puțin de 1,5 milioane de dolari, urmată de Subnautica (1,4 milioane) și Mutant Year Zero (1 milion). La polul opus, titluri indie precum Super Meat Boy (50.000 de dolari), Jackbox Party Pack (60.000 de dolari) și Fez (75.000 de dolari) au costat semnificativ mai puțin.

Lista acoperă însă mai puțin de jumătate din cele peste 100 de jocuri pe care Epic le-a oferit gratuit în ultimii 2 ani și jumătate. De asemenea, de aici lipsește unul dintre cele mai mari giveaway-uri din istoria jocurilor video, din mai 2020, când Epic a oferit gratuit GTA V, magazinul său digital nemaiputând face față utilizatorilor care încercau să se logheze pentru a primi jocul lansat în 2013.

Ce a obținut Epic pentru cele 11,6 milioane de dolari

De-a lungul celor 10 luni prezentate în document, Epic a câștigat aproape 5 milioane de utilizatori noi, adică a plătit 2,37 dolari pentru fiecare utilizator nou din această perioadă. Un calcul al celor de la The Verge arată că Epic și-ar fi putut recupera banii dacă fiecare dintre utilizatorii noi cumpăra un singur joc de 20 de dolari (Epic păstrând un comision de 12% la achiziții).

Compania specifică și că, în total, jocurile gratuite oferite în ultimii 2 ani și jumătate i-au adus 18,5 milioane de utilizatori noi, dintre care aproximativ 7% (echivalentul a 1,3 milioane) au și cumpărat ulterior alte jocuri.

Etichete: , , , ,

Sursa: Epic spent at least $11.6 million on free games and gained 5 million new users in return