În urma rapoartelor care au dezvăluit că un procent semnificativ din aplicațiile de top din App Store erau escrocherii, Apple le permite utilizatorilor să raporteze un astfel de comportament, potrivit The Verge. Ca parte a iOS 15, cea mai recentă actualizare App Store va permite să „raportăm o înșelătorie sau o fraudă” atât pentru achiziții în aplicații gratuite (IAP), cât și pentru aplicații cu plată, cu condiția să fi instalat aplicația în cauză.
Funcția, detaliată de Kosta Eleftheriou și Richard Mazkewich pe Twitter, merge chiar mai departe decât funcția anterioară, care se numea „Raportați o problemă”. Acum putem semnala o înșelătorie sau o fraudă și nu doar să „raportăm activități suspecte”, „o problemă de calitate”, sau să „solicităm o rambursare” ca înainte.
Apple a pregătit terenul pentru aceste schimbări atunci când a lansat noile App Store Review Guidelines în iunie. Mai multe secțiuni au inclus modificări care au făcut ca Apple să adopte o poziție mai dură în ceea ce privește frauda, înșelăciunile și comportamentul necorespunzător al dezvoltatorilor, remarca TechCrunch la acea vreme.