Black Friday 2021 la eMAG: Reacția retailerului la amenda primită de ANPC

Scris de | 15 noiembrie, 2021
Black Friday 2021 la eMAG: Reacția retailerului la amenda primită de ANPC

eMAG nu a scăpat de amendă în acest an, de Black Friday, și a primit o amendă în valoare de 50.000 de lei de la ANPC, din cauza faptului că Agenția a constatat câteva nereguli în timpul campaniei de reduceri. Precum Altex, și eMAG a fost sancționat în acest an, iar motivele care au dus spre această decizie au fost detaliate de ANPC:

  1. pe pagina de prezentarea a produselor, lângă prețul de referință (“prețul tăiat“) la care se aplică reducerea, prin apropierea cursorului mouse-ului de litera (i) apare mesajul: “Prețul tăiat este cel mai mic preț la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile“, neexistând nicio altă informație care să prezinte durata promoției (reducerii), respectiv data de început a acesteia.
  2. din analiza documentației prezentate de operatorul economic privind evoluția prețurilor, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii, pentru produsele verificate, coroborat cu constatările de mai sus, a rezultat faptul că omiterea informației privind data aplicării reducerii este de natură să creeze confuzie și dificultate în verificarea celui mai mic preț la care sunt vândute produsele, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii.

Astăzi, eMAG a dat replica în ceea ce privește amenda primită și susține că a rezolvat prompt tot ceea ce a fost în neregulă în timpul zilei de vineri, 12 noiembrie.

„Aspectele sesizate de ANPC privind afișarea perioadei campaniei au fost rezolvate prompt, iar clienții nu au fost afectați. Am pus la dispoziția autorităților în mod transparent informațiile necesare privind organizarea campaniilor promoționale la eMAG. 

De asemenea, ANPC a verificat zeci de prețuri din cadrul campaniei Black Friday dar și din alte promoții și nu a constatat nicio abatere privind aplicarea reducerii conform legii, la cel mai mic preț din ultimele 30 de zile. 

Considerăm că eforturile autorităților dea susține transparența informațiilor sunt în interesul clienților și au rolul de a crește încrederea acestora în comercianți”, relatează eMAG într-un comunicat de presă emis astăzi.

Etichete: , ,