INTERVIU Robert Lazăr a.k.a EuroSadBoy, artist grafic: „Driverele Nvidia Studio cu siguranță accelereaza workflowul în aplicațiile creative”

INTERVIU Robert Lazăr a.k.a EuroSadBoy, artist grafic: „Driverele Nvidia Studio cu siguranță accelereaza workflowul în aplicațiile creative”

Scris de | 27 iulie, 2022

Despre Nvidia Studio am tot vorbit aici pe connect.ro, și despre beneficiile pe care aceste drivere le aduc artiștilor vizuali care se folosesc de plăci video de la „echipa verde” pentru a-și accelera workflowul. Însă una e când încerc eu să dibuiesc cam cât de potrivit este software-ul celor de la Nvidia, și altceva e când un profesionist din domeniu ne explică așa cum trebuie fiecare avantaj de care te poți bucura odată ce folosești Studio.

Am stat de vorbă cu Robert Lazăr, a.k.a EuroSadBoy, artist vizual din România, care se folosește de un Nvidia GeForce RTX 3080Ti pentru munca sa creativă. Acesta explică ce l-a inspirat să aleagă acest domeniu, care sunt temele care îl fascinează și ce tehnologii abia așteaptă să vadă adoptate la scară mai largă, în viitorul apropiat.

De asemenea, dacă lucrezi în industria creativă și ai nevoie de un laptop Nvidia Studio, găsești la acest link mai multe detalii și cele mai noi oferte de care poți profita.

Connect: Pentru început, spune-ne mai multe despre tine și despre cariera ta în domeniul artelor vizuale. Cum a început această pasiune și de cât timp te ocupi cu asta?

Robert Lazăr: Am debutat in domeniul artelor ca si muzician, activand inca din 2005 ca si cantaret si producator sub diverse pseudonime, experimentand diverse genuri muzicale de la UK garage/2 step pana la Urban/Rap/Trap si eveything-in-between. Inca de la inceput imi faceam singur copertile si afisele asa ca tranzitia catre artist vizual full-time a fost lina, si ca un rezultat natural al curiozitatii mele artistice.

Am simtit ca doar muzica nu poate capta sentimentele sau trairile complexe pe care incerc sa le comunic asa ca am inceput sa incorporez muzica in arta vizuala, si sa fiu un artist care creeaza experiente complete audio-vizuale. In perioada pandemiei inca ma identificam ca muzician dar in lipsa concertelor si evenimentelor nu mai vedeam un viitor in a face muzica exclusiv asa ca am decis sa ma dedic catre domeniul artelor vizuale exclusiv si prin prisma rezultatelor pozitive pe care le aveam in accest domeniu, care le depaseau pe cele din perioada in care eram muzician.

Connect: Mi se par foarte interesante proiectele tale, inedite chiar. Ne poți spune care sunt sursele de inspirație din spatele lor și care este motivul artistic principal care te ghidează?

Robert Lazăr: Pentru mine arta este cathartica asa ca fiecare lucrare reprezinta ceva pentru mine, fie ca este comunicat abstract sau direct, toate lucrarile au o parte din mine in ele. Singuratatea si tristetea ma inspira cel mai mult, cand sunt fericit prefer sa ma bucur de sentiment, iar cand nu sunt vreau sa scap cat mai repede de acele trairi negative, asa ce la pun intr-o lucrare si sa o public, si asftel simt ca ma eliberez de ele.

Pe langa tematica sentimentala a lucrarilor imi place foarte mult estetica sci-fi/cyberpunk, ma fascineaza viitorul si noile tehnologii dar in acelasi timp sunt si nostalgic. Asa ca stilul meu ajunge de cele mai multe ori sa se reflecte intr-un contrast artistic de lucruri „straine” si „familiare” laolalta.

Connect: Pe ce îți place cel mai mult să lucrezi? Laptop sau PC? Întreb pentru că există de ceva vreme această dispută, mai ales atunci când vorbim de software precum Cinema4D sau Blender.

Robert Lazăr: Pentru majoritatea lucrarilor prefer PC, poate pentru ca am si o zona de confort in care simt ca operez cel mai eficient, in propriul studio. Binteinteles ca exista momente de inspiratie cand sunt departe de workstation unde laptopul e perfect pentru a compune o scena rapid. Dar pentru mine acele momente sut rare, asa ca aleg PC.

Referitor la disputa dintre Blender si Cinema4D consider ca software-urile sunt doar unelte, si poti face orice in oricare dintre ele, dar pentru mine faptul ca am invatat Cinema4D prima oara inseamna ca sunt mai rapid in iterarea ideilor deci mai eficient cu timpul. Creativitatea tine de artist si cum combina uneltele pe care le are la dispozitie, pentru mine e important ca ideea sa se materializeze cat mai rapid pentru a capta exact sentimentul pe care il am in momentul respectiv. Dar nu pot spune ca unul sau altul e mai bun, fie ca vorbim despre PC vs laptop sau C4D vs Blender.

Connect: Cum se compară driverele Nvidia Studio cu cele Game Ready? Din perspectiva unui artist 3D, care este diferența de timp în ceea ce privește finalizarea unui proiect?

Robert Lazăr: Driverele Studio cu siguranta accelereaza workflowul in aplicatiile creative, dar asta tine de la scena la scena in functie de elementele care le compun. Nu as putea sa spun o diferenta concreta intre driverele Game Ready si cele Studio dar cu siguranta observ o reducere a timpului de randare la Studio, care imi permite sa fie mai creativ pentru ca pot folosi timpul economisit in procesul de creatie.

Connect: Dar produsele hardware Nvidia ce atuuri au în plus față de rivalii de pe piață și cum te ajută ele să fii mai bun în ceea ce faci?

Robert Lazăr: Stilul meu este realist deci de cele mai mutle ori folosesc Ray Tracing iar produsele hardware Nvidia beneficiaza de RTX aceleration, fata de restul rivalilor de pe piata, deci e usor de inteles de ce prefer sa folosesc produse hardware Nvidia. Reducand timpii de randare pot petrece mai mult timp in procesul creatiei fiind astfel mai eficient.

Connect: Ce placă video folosești acum? Cum se compară cu cele pe care le-ai folosit în trecut?

Robert Lazăr: Placa video actuala este Nvidia Geforce RTX 3080 TI. Am inceput cariera de artist randand pe GTX 650m, ulterior am trecut pe RTX 2060s. Cu fiecare upgrade simt ca am redus timpii de randare in jumate, asa ca sunt foarte multumit de viteza cu care randez acum. Daca la inceput stateam 30 de minute sa randez o imagine, acum am rezultate aproape in timp real in live viewer.

Connect: Care sunt cele mai importante aspecte pe care un artist 3D trebuie să le ia în calcul atunci când alege un nou sistem de editare?

Robert Lazăr: Avand in vedere ca procesul creatiei poate fi abstractizat ca o serie de alegeri pe care un artist trebuie sa le faca, urmate de niste tehnici pe care trebuie sa le combine, cred ca cel mai important este sa fie eficient in procesul creatiei, asa ca orice software ai alege asigura-te ca software-ul e capabil de tehnicile pe care vrei sa le aplici.

Connect: Ce tehnologii noi de creație 3D ți-ai dori să vezi implementate cât mai rapid pe produsele de consum, vândute la scară largă?

Robert Lazăr: Simularea fluidelor in timp real, tehnici noi de scanare 3d, creatie asistata de AI. Desi unele din tehnologii exista deja, sunt in faza incipienta. Dar acestea sunt tehnologiile care ma fac sa fiu entuziasmat pentru viitor.

Etichete: , , , , ,