Apple a anunţat ieri că va începe să crească preţul aplicaţiilor din App Store pe teritoriul UE, plus alte câteva ţări din exteriorul SUA. Motivele citate sunt inflaţia, creşterea preţului combustibililor, dar şi paritatea dolar-euro, care s-a schimbat mult în ultima vreme.
Noile preţuri vor intra în vigoare pe 5 octombrie, iar preţul minim pentru o aplicaţie devine de la 0.99 euro 1.19 euro. Preţul maxim devine acum 1199 euro în loc de 999 de euro. Efectul se simte şi la nivel de In App Purchases. Apple nu le permite dezvoltatorilor să pună preţuri direct, ci să aplice o serie de praguri impuse de firma din Cupertino. Abonamentele care se reînnoiesc lunar nu vor fi afectate de aceste modificări.
Apple a mai făcut o creştere similară în ianuarie, citând atunci noi taxe şi schimbări la nivel valutar. Totuşi în 2021 scăzuse preţurile, trecând de la pragul minim de 1.09 euro pentru o aplicaţie la 99 de eurocenţi. În Japonia cresc acum preţurile din cauza slăbirii yen-ului, iar în alte ţări din Asia şi America de Sud au fost introduse legi care taxează mai dur Apple, de aici vine mărirea. Vorbim aici despre un segment foarte bănos pentru „tăticul” lui iPhone, App Store-ul generând pentru Apple 20 de miliarde de dolari pe trimestru.
Apple nu e singură cu măriri de preţ, se pregăteşte una şi pentru HBO Max, după ce în ultimul an Netflix a făcut două ajustări de preţ şi Disney+ şi Amazon Prime le-ar putea călca pe urme.