TikTok testează un abonament lunar pentru eliminarea reclamelor

Scris de | 3 octombrie, 2023
TikTok testează un abonament lunar pentru eliminarea reclamelor

TikTok, la fel ca ceilalți jucători mari din zona social media, a confirmat că experimentează cu abonamente lunare pentru utilizatori. Momentan, compania spune că rulează acest test într-o singură regiune, și că pe baza acestor teste va decide cum va aborda situația la nivel global. Faptul că aceste teste au loc nu înseamnă că o lansare a unui abonament lunar este iminentă, ci doar că este luată serios în considerare.

Utilizatorii TikTok ar putea întâlni noua funcție sub formă de test

Inițial, Android Authority a identificat cod în cadrul aplicației de mobil TikTok în care era sugerată introducerea unui plan tarifar „Premium”. Acesta ar fi fost dedicat eliminării reclamelor de pe TikTok, fără a adăuga alte funcții exclusive pentru cei care plătesc.

Ulterior, TikTok a confirmat publicației TechCrunch că rulează astfel de teste și că o singură regiune din afara SUA, vorbitoare de engleză va putea testa această funcționalitate în curând. Compania nu a confirmat însă care este această țară și nici când încep testele. De altfel, acestea ar trebui să fie „teste la scară mică”, deci nici măcar toți utilizatorii acelei regiuni nu vor putea activa noul abonament.

Abonamentul Ad-Free ar costa doar 5 dolari pe lună

Din captura de ecran publicată de Android Authority putem observa că va exista un singur abonament plătit. Utilizatorii vor putea alege între cel „Standard”, gratuit, și cel „Ad-Free”, care este provizoriu listat la 4,99 dolari americani.

Descrierea sugerează că planul tarifar gratuit, adică cel care este disponibil și acum pentru toată lumea, implicit, folosește informații colectate despre activitatea utilizatorilor pentru a personaliza reclamele afișate. De asemenea, TikTok folosește și date de la terți, în cazul în care utilizatorii au funcțiile de urmărire a activității activate pe dispozitivele lor. Aici probabil că se face referință la funcția „Ask not tot track” de pe iOS, care blochează accesul aplicațiilor la urmărirea activității pe acele dispozitive.

sursa: Android Authority

Cei care vor alege să plătească cei 5 dolari pe lună vor avea acces la o experiență fără reclame în feed-ul TikTok, ceea ce înseamnă că nu vor apărea postările sponsorizate, inserate între clipuri. Reclamele care nu vor dispărea sunt însă parteneriatele plătite între companii și creatorii de conținut, chiar dacă acestea sunt marcate corespunzător.

Cel mai probabil însă, odată cu introducerea unui plan premium, și reclamele vor începe să fie mai dese și mai greu de ignorat pe platformă. În prezent, reclamele apar odată la câteva clipuri, iar acestea sunt ușor de identificat și poți trece peste ele fără limitări. Nu există încă reclame peste care nu poti sări pe TikTok.

Etichete: , ,

Sursa: Android Authority