Meta adaugă Broadcast Channels și pe Facebook, o altă funcție „împrumutată” de la concurență

Scris de | 20 octombrie, 2023
Meta adaugă Broadcast Channels și pe Facebook, o altă funcție „împrumutată” de la concurență

Meta continuă lansarea funcțiilor de tip „broadcast channel” pe mai multe platforme proprii, precum Facebook și Messenger. Funcția, dedicată creatorilor de conținut, este inspirată de canalele de Telegram, unde administratorul poate trimite mesaje abonaților, însă conversația este doar într-un singur sens, fără răspunsuri sau comentarii. Deși vorbim despre două „platforme” Meta, de fapt cele două lucrează împreună pentru a permite paginilor de Facebook să trimită mesaje către urmăritori.

Facebook doar aplică aceeași formulă de pe Instagram pe rețeaua sa principală

Capabilitatea nouă din Facebook funcționează aproape identic cu cea din Instagram. Administratorii paginilor pot activa funcția Broadcast Channel, iar urmăritorii primesc o notificare că există un astfel de canal. Aceștia au opțiunea să se alăture canalului fiecărei pagini în parte sau nu. De asemenea, fiecare canal în parte poate să fie pus pe „mut” după ce te alături listei de abonați.

Aceasta este doar cea mai nouă funcție Meta pentru a încuraja dezvoltarea de comunități. Prin permiterea unei discuții într-un singur sens, creatorii de conținut de pe platformele sale au un canal direct de comunicare către urmăritori, care nu trebuie să mai caute manual pagina sau să primească algoritmic în feed noile postări. Creatorul de conținut poate anunța pe canal că a lansat un material nou, sau poate posta direct pe canal mesaje în format text, foto, video sau vocal, sau poate să interacționeze cu publicul prin postarea de sondaje.

Singurul tip de feedback pe care mesajele din Broadcast Channels le pot primi sunt reacții din partea comunității, deci poți identifica dacă răspunsul este unul pozitiv sau negativ după numărul de like-uri sau alte emoji-uri.

Chat-urile între prieteni sunt separate de cele de pe canale

Deși funcția se activează din interfața de admin din Facebook, mesajele apar exclusiv în aplicația Messenger, într-o nouă categorie numită „Channels”. Astfel, poți să separi chat-urile cu prieteni, de chat-urile de pe Marketplace, de chat-urile din grupuri și acum cele din Broadcast Channels.

Funcția nu este încă disponibilă pentru toate paginile, însă cei care nu au momentan acces se pot alătura unei liste de așteptare, urmând să fie notificați imediat ce funcția se deblochează pentru pagina lor.

Sursa: Engadget