WhatsApp confirmă că pregătește afișarea de reclame în aplicație

Scris de | 9 noiembrie, 2023
WhatsApp confirmă că pregătește afișarea de reclame în aplicație

WhatsApp este unul dintre puținele produse în care Meta încă nu a inclus reclame, însă acest lucru nu va rămâne așa pentru mult timp. Conform Will Cathcart, șeful WhatsApp, compania a început deja demersuri pentru a găsi cele mai bune locuri pentru a include conținut promovat pe platforma de chat. Vestea bună este că nu vei vedea reclamele în Inbox, ceea ce ar trebui să îi liniștească pe mulți dintre fanii acestei aplicații, însă alte secțiuni ar putea afișa în curând reclame.

Utilizatorii de WhatsApp vor vedea reclame în anumite zone ale aplicației de mobil

Cathcart a declarat într-un interviu pentru publicația braziliană Folha De S.Paulo că reclamele vor veni, cel mai probabil în zonele de Status și în pagina de Canale. Șeful WhatsApp consideră că utilizatorii nu își doresc să vadă reclame în Inbox, acolo unde au discuții cu prietenii, familia sau colegii de serviciu, însă alte spații mai „publice” ale aplicației, ar putea fi mai potrivite.

„Motivul pentru care am calificat răspunsul este că ar putea exista reclame în alte locuri – canale sau statusuri. De exemplu, canalele ar putea percepe taxe pentru abonare, ar putea fi exclusive pentru membrii plătiți sau proprietarii ar putea dori să promoveze canalul. Dar nu, nu vom pune reclame în inbox.”

Rămâne de văzut cum vor răspunde utilizatorii de WhatsApp la aceste schimbări. În urmă cu mai mulți ani, au existat alte discuții despre afișarea de reclame în zona Status a aplicației, iar criticile utilizatorilor au dus la oprirea acelor planuri. De asemenea, WhatsApp a mai întors anumite decizii din drum, chiar și după ce părea că nu va ceda. În perioada pandemiei, WhatsApp anunța conectarea la alte servicii Meta și transferul de date între contul de WhatsApp și cel de Facebook al utilizatorilor, datele urmând a fi folosite în scopuri comerciale.

La acel moment, mulți utilizatori au migrat către servicii alternative, precum Telegram sau Signal. Desigur, WhatsApp a rămas în continuare mai popular decât acelea, dar astfel de decizii au dus la înscrierea de milioane de conturi noi pe servicii alternative.

Etichete: , ,

Sursa: via Android Authority