O știre a celor de la Bloomberg, citată de Engadget, informează că Duolingo a renunțat la 10% dintre colaboratorii săi, folosindu-se în schimb de inteligența artificială pentru a îndeplini sarcinile care le reveneau acestora. „Pur și simplu nu mai avem nevoie de atâția oameni care să facă munca pe care o făceau acești colaboratori” a declarat un purtător de cuvânt al Duolingo pentru Bloomberg, fără să descrie însă exact ceea ce făceau colaboratorii respectivi. „O parte din asta poate fi atribuită inteligenței artificiale” mai notează purtătorul de cuvânt.
CEO-ul Luis von Ahn spunea în noiembrie, într-o discuție cu acționarii companiei, că Duolingo se folosește de inteligența artificială pentru a crea conținut nou, precum diferite scenarii, mult mai repede decât o făcea înainte. De asemenea, Duolingo se bazează pe AI și pentru a genera vocile pe care utilizatorii le aud în aplicație. Anul trecut, introducea și o funcție numită Duolingo Max, care permitea abonaților acces la un chatbot ce explica de ce răspunsurile lor erau corecte sau greșite. O altă funcție Duolingo Max, numită roleplay, permite abonaților să își antreneze capacitățile de vorbire a unei limbi străine în diferite scenarii, precum efectuarea unei comenzi într-o cafenea din Paris.
Temerile că inteligența artificială ar putea înlocui locurile de muncă ale oamenilor iată că se concretizează în anumite domenii. În acest caz însă, angajații full-time ai Duolingo nu au fost afectați, iar purtătorul de cuvânt al companiei a indicat că nu e vorba de un semn că aceștia ar putea fi înlocuiți de AI. Ba mai mult, mulți dintre angajații și colaboratorii care lucrează în continuare pentru Duolingo se folosesc de unelte cu inteligență artificială pentru a îndeplini sarcini la muncă.