Încă de la introducerea abonamentului Premium, cei de la YouTube încearcă să convingă un număr cât mai mare de utilizatori să plătească taxa lunară. Și în această încercare oarecum disperată, am văzut tot felul de anomalii: până la 11 reclame pe un singur video, reclame lungi pe care nu le poți sări și multe alte experimente similare. Dar niciodată până acum nu am văzut slowdown-uri intenționate din partea platformei… pare însă că fix ăsta este cazul, iar în ultima vreme utilizatorii de ad-blockere s-au trezit că videourile se încarcă mult mai greu decât de obicei.
Această situație este valabilă pentru mai mulți utilizatori, însă nu pentru toți, ceea ce mă face să cred că este o soluție region-based. Știm și că tactica asta este reală pentru că un purtător de cuvânt al YouTube a confirmat în luna noiembrie a anului trecut faptul că unii utilizatori care folosesc ad-block pot întâmpina „o experiență de vizionare sub nivelul optim”. Asta se traduce în timpi mai mai de încărcare pe platformă. Adică fix chestia de care se plâng oamenii pe reddit și alte rețele de socializare. Iar ăsta pare a fi doar începutul, astfel m-aștept ca tactica asta să fie abordată la scară largă.
Abordarea celor de la YouTube a devenit mai agresivă ca de obicei în decursul anului trecut. Întâi a început cu un pop-up care îți spune să dezactivezi soluția de ad-block sau să încerci Premium. După care ideea a fost dusă mai departe cu politica de trei strike-uri: pe scurt, dacă urmărești trei videouri cu un ad-blocker activ, player-ul din YouTube pur și simplu nu mai funcționează. Yuck! Dar pe de altă parte pot face puțin pe avocatul diavolului și să spun că înțeleg și perspectiva companiei, mai ales că din primul moment în care a fost lansat serviciul YT Premium, m-am abonat. Mi se pare că asta este direcția logică a internetului, așa că fie ne adaptăm, fie folosim în continuare soluții terțe precum Ad-Block Plus în speranța că providerii de servicii online nu se vor supăra.