ING introduce în premieră în România o nouă funcționalitate în cadrul Home’Bank – serviciul de geolocalizare. Obiectivul acestui serviciu este să identifice tranzacțiile frauduloase și operațiunile suspecte care au loc în aplicația bancară din alte zone geografice. Pentru a oferi o protecție suplimentară clienților săi, sistemul poate alerta asupra tranzacțiilor realizate la POS-uri și a transferurilor bancare neobișnuite, precum și a acțiunilor desfășurate în cadrul Home’Bank, cum ar fi vizualizarea datelor cardului sau autorizarea plăților securizate. Pentru a activa acest serviciu de geolocalizare, clienții trebuie să permită accesul la locația dispozitivului mobil de pe care se autentifică, facilitând astfel preluarea coordonatelor GPS.
„În ING, folosim proactiv sisteme de monitorizare performante pentru a identifica în timp real tranzacțiile care nu se înscriu în tiparul obișnuit al utilizatorului. Noua soluție de geolocalizare, oferită în Home’Bank, întărește parteneriatul dintre clienți și ING, pentru a reduce împreună șansele cazurilor de fraudă. Clienții trebuie doar să activeze locația dispozitivului pe telefonul mobil, o singură dată, la momentul autentificării în Home’Bank. Astfel, dacă te afli acum într-un oraș din România, este puțin probabil ca peste câteva minute să autorizezi o tranzacție dintr-o altă țară sau de pe alt continent, așadar vom ști că nu este o tranzacție legitimă și o putem bloca. Ce diferențiază și oferă valoare adăugată serviciului nostru este că nu monitorizăm doar tranzacțiile efectuate cu cardul, ci și operațiuni inițiate în aplicația bancară, inclusiv tentativele de autentificare frauduloasă în Home’Bank.” a declarat Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring and Prevention, ING Bank România.
Cum activezi geolocalizarea în Home’Bank
Din aplicația Home’Bank Android/ iOS, clienții pot accesa secțiunea ‘Mai multe’ -> ‘Securitate și login’ -> ‘Geolocalizare’. Opțiunea poate fi dezactivată sau reactivată în orice moment de către clienți. Geolocalizarea funcționează doar cu locația telefonului activă. În cazul în care utilizatorii opresc permisiunile pentru locație pe acel dispozitiv, ING nu va putea folosi informația despre localizare chiar dacă serviciul va figura activ, până la reacordarea permisiunilor.
Este important de menționat că ING nu folosește informațiile despre geolocalizare în scopuri comerciale, iar clienții pot opta oricând pentru dezactivarea serviciului.
Alte metode de securitate din Home’Bank
– Anul trecut, ING a lansat o opțiune în Home’Bank prin care utilizatorii pot vedea pe ce site-uri și în ce aplicații sunt salvate cardurile lor pentru plăți ulterioare. În cazul în care nu mai doresc să aibă datele cardurilor lor înregistrate, aceștia pot șterge token-ul asociat acelor comercianți direct din Home’Bank.
– Serviciul afișare nume beneficiar (SANB), lansat inițial de ING pentru clienții săi și adoptat ulterior la nivelul sistemului bancar, afișează numele titularului de cont atunci când un utilizator efectuează o plată către o bancă, pentru diminuarea riscurilor de fraudă.
– Totodată, clienții ING pot vedea în Home’Bank istoricul autentificărilor în contul lor, pot modifica limite tranzacționale, pot primi notificări cu privire la tranzacțiile efectuate și pot bloca sau închide cardul din aplicație.
Pe lângă măsurile de securitate lansate, ING pune accent pe sprijinirea autorităților în lupta cu criminalitatea prin furnizarea de informații rapide în format digital. ING este prima banca ce a intrat în proiectul de schimb de date cu DIICOT și urmează, mai departe, DNA și IGPR.