Cei care credeau că YouTube nu mai poate susține reclame în plus vor fi dezamăgiți să afle că Google testează deja reclame într-un nou loc pe platforma sa de streaming video. Cei care folosesc YouTube fără un abonament Premium ar putea să înceapă să vadă în varianta de televizoare a aplicației noi reclame, dar care nu apar înainte de pornirea clipuliui și nici nu întrerup redarea. Noile reclame ar urma să apară atunci când pui pauză.
Reclamele în timpul pauzei de redare au fost testate momentan în aplicația pentru televizoare inteligente
Conform declarațiilor lui Philipp Shindler de la Google, făcute în cadrul unei conferințe cu investitorii, reclamele în timpul pauzelor de pe YouTube au fost deja testate cu succes în ultimele câteva săptămâni, iar rezultatele au fost pozitive. Astfel, acestea ar putea să înceapă să apară mai des în aplicația pentru televizoare inteligente. Formatul „non-interuptiv” s-a dovedit a fi un factor care ridică rezultatele brandurilor în campaniile de promovare și de aceea poate fi un format mai scump, care să aducă mai multe venituri în conturile companiei.
Între timp, utilizatorii YouTube se plâng de numărul enorm de reclame care apar în varianta gratuită înaintea și în timpul redării clipurilor. De asemenea, YouTube se luptă constant cu metodele de blocare a reclamelor, indiferent dacă acestea sunt extensii ad-block pentru browser sau aplicații alternative care oferă acces la conținutul de pe YouTube fără reclame.
Este clar că YouTube dorește să mute o parte cât mai mare din baza de utilizatori către abonamentele Premium. Acestea nu doar că elimină complet reclamele de pe platformă, dar oferă acces și la YouTube Music, redare în fundal pe dispozitive mobile și posibilitatea de a plăti mai puțin în cadrul unui plan familial.
Cu poziționarea reclamelor în timpul pauzelor de la redare, YouTube rămâne fără prea multe alte locuri noi pentru afișarea de reclame. Întrucât nu am văzut aceste reclame încă, nu știm natura lor și nici dacă vor fi extinse și pe alte dispozitive. Momentan televizoarele inteligente par să fie ținta formatului „non-interuptiv”, dar nu știm cât durează, dacă poți sări peste ele sau dacă sunt în format de banner, de clip video sau animație fără sunet.