Deși te-ai aștepta ca cel mai ieftin model al tabletelor de la Apple să fie liderul în materie de vânzări, adevărul stă foarte diferit. În realitate, tocmai cea mai scumpă variantă, iPad Pro, este cea care atrage vânzările cele mai mari, conform unui nou raport al CIRP (Consumer Intelligence Research Partners). Mai exact, în cel de-al doilea sfert fiscal al anului (aprilie – iunie), vânzările de iPad Pro au reprezentat nu mai puțin de 43% din totalul vânzărilor de iPad-uri.
Pe locul al doilea s-a situat iPad-ul simplu, cu 35% din vânzări, top 3-ul fiind completat de iPad Air, cu 12%. La mică distanță s-a aflat și iPad mini, care a reprezentat 10% din total. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, singura care a rămas constantă este varianta simplă, iPad Air și mini făcând loc unei creșteri semnificative din partea versiunii Pro.
Bineînțeles, există și o explicație destul de logică. Noile modele de iPad Pro s-au lansat în mai, chiar în mijlocul celui de-al doilea sfert fiscal, astfel că au avut un impact important asupra cifrelor. Însă merită menționat și că, în același timp, au intrat pe piață și modele noi de iPad Air, care nu sunt la fel de populare, așa cum se poate vedea. CIRP spune că se așteaptă ca piața să se stabilizeze în următorul sfert fiscal sau în Q4, iar atunci vom vedea dacă saltul acesta al lui iPad Pro a fost sau nu doar pe o perioadă limitată.