De ce clipurile tale de pe Instagram sunt mai „blurate” decât ale influencerilor

Scris de | 28 octombrie, 2024
De ce clipurile tale de pe Instagram sunt mai „blurate” decât ale influencerilor

Cei care sunt foarte activi pe Instagram probabil că au observat faptul că acele clipuri sau story-uri salvate mai vechi, sunt redate la o calitate mai slabă decât cele mai noi postări. Se pare că aceasta este o funcție, nu un bug, întrucât Adam Mosseri, șeful Instagram, a confirmat că rețeaua de socializare are un sistem care optimizează conținutul de pe platformă în funcție de popularitate.

Clipurile cu trafic mai mare sunt procesate la calitate mai înaltă pe Instagram

Într-o sesiune AMA (Ask Me Anything) care a avut loc în weekend, Mosseri a fost întrebat de ce unele clipuri de pe platformă sunt foarte blurate la ceva timp după ce sunt postate, chiar dacă inițial arată bine. Răspunsul acestuia pare că a fost foarte direct și sincer, și ține, în special de traficul generat de anumite clipuri.

Mosseri spune că Instagram și-ar dori să poată oferi cea mai înaltă calitate pentru tot conținutul tot timpul, dar preferă să ofere prioritate conținutului nou. Atfel, atunci când ceva este publicat pe Instagram, este redat la calitatea cea mai bună, întrucât atunci este momentul în care va atrage cel mai mare număr de vizualizări. Atunci când clipurile nu mai primesc același trafic de la început, acestea sunt procesate la un nivel de calitate mai mic, mai economic cu spațiul de stocare și cu traficul de internet consumat. În cazul în care clipul devine din nou popular din orice motiv, și atrage din nou trafic, clipul este procesat din nou la o calitate înaltă.

Se pare că, pe Instagram, influencerii mari, care fac mai mult trafic, sunt astfel avantajați, întrucât conținutul lor va arăta întotdeauna mai bine decât cel al creatorilor de conținut cu public mai mic:

„Preferăm o calitate mai înaltă (codare mai intensivă pentru CPU și stocare mai costisitoare pentru fișiere mai mari) pentru creatorii care generează mai multe vizualizări.”, a declarat Mosseri.

Diferența de calitate, mai importantă pentru creatori decât pentru publicul larg

Acest lucru nu era însă un mare „secret”. Reprezentanții Meta au mai oferit astfel de declarații în trecut, confirmând că unii creatori de conținut primesc o procesare video la calitate mai înaltă, în funcție de popularitate.

Totuși, Mosseri spune că aceste sisteme sunt complet automate, și nu există cineva care alege manual creatorii care primesc un avantaj sau cei care sunt puși pe un nivel inferior de procesare video. De asemenea, acesta spune că utilizatorii care consumă conținutul nu par să fie deranjați de diferența de calitate:

„Calitatea pare să fie mult mai importantă pentru creatorul original, care este mai probabil să șteargă videoclipul dacă arată prost, decât pentru spectatori.”, a mai adăugat Mosseri.

Advert 61

Etichete: , ,

Sursa: via Engadget