Bugetul mediu al românilor de Black Friday depășește 3.000 lei în 2024

Scris de | 4 noiembrie, 2024
Bugetul mediu al românilor de Black Friday depășește 3.000 lei în 2024

În fiecare an, vocile negative la adresa reducerilor Black Friday se aud cel mai tare în mediul online, însă în fiecare an, acest fenomen prinde și mai multă amploare în România. Compania de studii de piață Kantar a publicat un nou raport în care arată că românii peste jumătate de români plănuiesc să facă cumpărături cu ocazia Black Friday și că foarte mulți au bugete ridicate pentru achiziții.

Citește și Catalogul (aproape) complet de reduceri eMAG de Black Friday 2024. Pune-le acum la favorite

Românii plănuiesc să cumpere televizoare și electrocasnice și vor cheltui, în medie, 3.116 lei de Black Friday 2024

Kantar a intervievat peste 2.000 de persoane din România, iar rezultatele arată că românii cu intenție de cumpărare se pregătesc să cheltuie, în medie 3.116 lei de Black Friday. Această valoare este în creștere cu 231 de lei față de anul trecut. De altfel, cei care au bugete mai mari pentru achiziții sunt de asemenea în creștere. În 2022 doar 21% aveau peste 3.000 de lei rezervați pentru Black Friday, dar acum 30% dintre cei care participă au cel puțin această sumă.

Se pare că toți românii știu ce este Black Friday, întrucât 93% din respondenți spuneau că sunt familiarizați cu conceptul, dar doar 60% plănuiesc și să participe activ la cumpărături în perioada reducerilor.

Printre categoriile de produse cele mai populare se numără:

  • Televizoare și electrocasnice mici: aproximativ 36% dintre respondenți intenționează să achiziționeze astfel de produse
  • Haine și telefoane mobile sunt preferate de 26% dintre participanți
  • Mașini de spălat atrag 19% dintre consumatori

Studiul evidențiază preferințele distincte ale românilor, în funcție de vârsta lor:

  • Tineri între 18-24 ani: Aceștia sunt orientați către haine (40%) și telefoane mobile (40%), iar un procent de 17% preferă laptopuri
  • Adulți între 25-34 ani: Interes crescut pentru haine (34%) și produse cosmetice (15%)
  • Segmentul 35-44 ani: Înclină spre achiziția de electrocasnice mari
  • Cei de 45-55 ani: Majoritatea se orientează spre televizoare (42%) și aragaze (13%)
  • Persoane între 56-65 ani: Preferă articole home & deco (16%) și produse alimentare și băuturi (14%)

“Black Friday continuă să fie un fenomen de amploare în România, 9 din 10 persoane cu vârsta între 18 și 55 de ani sunt familiarizate cu acest eveniment și mai mult de jumătate doresc să cumpere ceva. Acest lucru subliniază importanța evenimentului pentru economie și pentru sectorul de e-commerce, care beneficiază de pe urma acestei perioade de vârf în vânzări. Studiul nostru arată că televizoarele și electrocasnicele mici sunt în topul preferințelor de Black Friday, urmate de telefoane mobile și haine. Aceste categorii de produse sunt esențiale pentru consumatorii români, ce caută să își îmbunătățească nivelul de trai (confort și funcționalitate sporită pentru locuințele lor, divertisment și conexiune cu ceilalți prin tehnologii noi) și felul în care se exprimă, se prezintă pe ei în lume. Black Friday reprezintă o oportunitate unică pentru companii de a-și crește semnificativ vânzările și expunerea brandului. Dar acestea trebuie să fie pregătite să gestioneze eficient creșterea cererii din această perioadă (cu toate provocările operaționale) și să se concentreze pe crearea unor experiențe care să fie diferite în mod semnificativ pentru cumpărători, astfel încât aceștia să dezvolte asocieri pozitive cu brandul.”, a precizat Gabriela Georgescu, Senior Client Service, Kantar România.

Studiul a avut loc în perioada 14 – 21 octombrie 2024 pe un eșantion de 2.001 de respondenți din România cu vârste între 18 și 65 de ani. Kantar spune că există o marjă de eroare de 2,2% și un nivel de încredere de 95% în aceste rezultate.

Advert 61

Etichete: , , ,