ING a lansat Kitul de siguranță, care reunește toate funcționalitățile disponibile în Home’Bank pentru a proteja conturile clienților. Aceștia pot verifica ce opțiuni de securitate au deja activate pentru contul lor, iar dacă există setări neactivate, le pot activa direct din meniu. Astfel, clienții ING pot vedea în timp real dacă au activate opțiuni precum geolocalizarea, notificările push, autentificarea cu amprentă sau Face ID, precum și dacă folosesc cea mai recentă versiune a aplicației Home’Bank sau dacă nu și-au schimbat parola recent.
Conform unei analize realizate de sendSMS, în topul înșelătoriilor s-au aflat mesajele prin care destinatarii erau anunțați că au câștigat premii la concursuri organizate de diverse magazine online. Premiile erau fictive, iar atacatorii foloseau această metodă pentru a determina victimele să acceseze un site periculos. Odată ajunși pe acel site, li se solicitau date bancare și de identificare.
Premiile false oferite de magazine online au reprezentat 52% din tentativele de fraudă prin SMS între aprilie și iulie. Alte trei domenii des utilizate de fraudatori au fost finanțe-bănci (26%), telecomunicații și alertele pentru dispozitive pierdute (12%), precum și servicii de poștă, curierat și logistică (10%).
În perioada august-octombrie 2024, atacatorii au exploatat teama utilizatorilor de a-și pierde accesul la conturi bancare, trimițând alerte false despre suspendarea contului (58% – o creștere de 32%). A doua metodă cea mai populară a fost trimiterea de mesaje legate de colete cu adresă incompletă (24% – o creștere de 14%). În ambele cazuri, utilizatorii erau îndrumați să acceseze un site pentru a corecta „problemele,” însă scopul real era obținerea datelor bancare și de identificare. În această perioadă au fost raportate aproape 11.000 de cazuri în care una dintre aceste două tactici a fost folosită.
Funcționalități ale kitului de siguranță din Home’Bank:
Dispozitivul de încredere: dispozitivul pe care clienții îl declară ca fiind personal și utilizat frecvent. Dacă o altă persoană încearcă să acceseze contul de pe un alt dispozitiv, ING crește nivelul de alertă și informează clientul despre această activitate.
Geolocalizarea: lansat la începutul acestui an, serviciul de geolocalizare folosește coordonatele GPS ale telefonului utilizatorului și poate bloca operațiunile suspecte desfășurate din locații geografice diferite, prevenind astfel frauda.
Datele biometrice (amprenta digitală sau recunoașterea facială): utilizate pentru accesul în Home’Bank și autorizarea operațiunilor, oferind o metodă sigură, rapidă și comodă.
Notificările push: cel mai simplu mod prin care clienții pot fi la curent, în timp real, cu activitatea conturilor lor.
Parola schimbată recent: experții ING recomandă schimbarea parolei cel puțin o dată pe an sau imediat dacă apar activități suspecte ori riscul ca parola să fie cunoscută de alte persoane.
Aplicație actualizată: verificarea că utilizatorii folosesc cea mai recentă versiune a aplicației Home’Bank, cu cele mai noi soluții de securitate cibernetică.