70 de milioane de utilizatori Netflix au ales reclamele pentru un preț mai mic

Scris de | 12 noiembrie, 2024
70 de milioane de utilizatori Netflix au ales reclamele pentru un preț mai mic

Netflix a anunțat recent că planul său de abonament cu reclame a atins pragul de 70 de milioane de utilizatori la nivel global. Deși inițial părea o idee nu tocmai bună, întrucât utilizatorii s-au mutat de pe televiziunile tradiționale pe Netflix pentru a scăpa de reclame, se pare că aceste tipuri de abonamente au atins o acceptare largă în ultimii doi ani. Această realizare dezvăluie în special că preferințele utilizatorilor sunt în continuă schimbare.

Lansat inițial în noiembrie 2022, abonamentul cu reclame a fost conceput pentru a oferi o alternativă mai accesibilă la abonamentele tradiționale Netflix, oferind utilizatorilor acces la conținutul vast al serviciului de streaming în schimbul vizionării de reclame înainte și în timpul redării. Această strategie a fost menită să atragă noi segmente de public și să crească baza de abonați, în special în contextul unei piețe de streaming din ce în ce mai competitive.

Peste 50% dintre utilizatorii noi de pe Netflix aleg planul cu reclame

Conform Variety, Netflix a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de abonați în 2024. În ianuarie, acesta înregistra doar 22 de milioane de utilizatori, iar în mai, acel număr se dublase la 40 de milioane. Acum, la 70 de milioane, creșterea pare că este rapidă și nu pare că se va opri prea curând. Amy Reinhard, president of advertising la Netflix, spune că peste 50% dintre conturile nou înscrise pe platformă aleg variantele cu reclame în țările în care există această opțiune.

În ciuda acestui succes internațional, Netflix nu oferă opțiunea de abonament cu reclame în România, cel puțin momentan. Utilizatorii români au acces doar la planurile Basic, Standard și Premium, fiecare cu limitări în materie de rezoluție, număr de dispozitive de redare și download-uri.

Succesul planului cu reclame reflectă o tendință mai largă în industria de streaming, unde companiile explorează modele hibride de monetizare pentru a atrage și a reține abonați. Deși în multe regiuni cam toate serviciile de streaming oferă opțiuni cu reclame, în România doar câteva au adoptat acest model de business. SkyShowtime și Max oferă deja opțiuni cu reclame în România, în timp ce Netflix și Disney+ merg pe ideea „fără reclame la prețuri mai mari”.

Rămâne de văzut când, nu dacă, planul cu reclame va fi introdus în România.

 

Advert 61

Etichete: , , , , ,

Sursa: Variety