Tocmai ce s-a încheiat numărătoarea de voturi de pe Steam, iar câștigătorul titlului de Game of the Year din partea comunității a fost Black Myth: Wukong. Dar în ciuda acestei victorii foarte meritate, jocul dezvoltat de studioul chinez Game Science tot întârzie să apară și pe Xbox. Motivul din spatele acestui delay? Puterea de procesare a Series S nu le permite dezvoltatorilor să porteze jocul așa cum trebuie, astfel nu poate fi lansat nici pe Series X, consolă care-l poate rula fără mari bătăi de cap.
Despre această situație a discutat chiar șeful studioului chinez, Feng Ji. Acesta a fost destul de sincer față de motivele din spatele întârzierii, iar pentru un studio nou are tot sensul din lume:
Singurul lucru care mai lipsește acum este Xbox-ul. Se simte puțin greșit, dar acei 10GB de memorie – fără ani de experiență pe zona de optimizare – este foarte dificil să-l facem să funcționeze.
Este evident despre ce vorbește: memoria foarte limitată a lui Xbox Series S, care oferă doar 10GB comparativ cu 16GB pe care îi are Series X-ul. Iar asta este doar pe partea de RAM, întrucât diferența este și mai mare atunci când comparăm puterea de procesare video a celor două console: 4 Teraflops pe Series S versus 12.2 Teraflops pe Series X. Și asta n-ar fi o problemă atât de mare, asta e, lansezi jocul doar pe consola puternică. Numai că aici te lovești de politica imbecilă de la Microsoft care scrie clar că jocul trebuie să funcționeze pe ambele console dacă vrei să-l scoți pe Xbox.

Asta este deja a doua oară când lansarea unui joc pe Xbox este încurcată de sarcina aproape imposibilă de a lansa un joc AAA nou pe o consolă cu specificații demne de 2016. Primul joc care s-a lovit de problema asta a fost Baldur’s Gate 3, care nu putea rula modul co-op pe Series S din cauza limitărilor de natură hardware. Și era să se mai întâmple de câteva ori, ca atunci când un director de la Remedy povestea cât de greu a fost pentru echipa de dezvoltare să porteze Alan Wake 2 din cauza cipului grafic și a capacității foarte mici de memorie.