La mai bine de doi ani după ce Elon Musk a preluat conducerea Twitter și după ce a eliminat multe dintre sistemele care asigurau veridicitatea informațiilor publicate pe platformă, X anunță că va oferi noi „insigne” de profil care vor marca clar conturile de parodie. Aceasta nu era o problemă înainte ca Musk să preia rețeaua de socializare, întrucât conturile persoanelor reale aveau bifă de verificare, pe când acum oricine poate să își cumpere această bifă cu un abonament lunar, inclusiv conturile care se dau drept alte persoane.
X va marca clar conturile de tip „parodie”
„Lansăm etichete pentru profiluri destinate conturilor de parodie pentru a distinge clar aceste tipuri de conturi și conținutul acestora pe platforma noastră. Am conceput aceste etichete pentru a crește transparența și pentru a ne asigura că utilizatorii nu sunt induși în eroare să creadă că astfel de conturi aparțin entității parodiate,” spun reprezentanții X.
Conturile care se dau drept persoane publice dar folosesc platforma pentru a posta glume sau satiră la adresa acelor persoane, vor primi acum pe pagina de profil și o insignă care marchează faptul că avem de a face cu o parodie. Aceasta are un logo cu o mască zâmbitoare și apare înainte de descrierea „bio”. Astfel, nu este tocmai clar de ce au fost eliminate bifele de verificare „gratuite” și de ce este acum necesară marcarea conturilor „false”, însă nu există nicio altă metodă pentru a marca conturile unor personalități importante din spațiul public pe X.
Mai grav este că aceste conturi trebuie, cel puțin momentan, să aplice individual pentru „onoarea” de a fi numite conturi de parodie, fiind inclusă o nouă opțiune în acest sens în setările conturilor personale. În curând însă, aceste insigne vor deveni obligatorii, deci probabil că X va începe să le aplice și fără voia utilizatorilor atunci când detectează astfel de conturi.
„Etichetele de Parodie, Fan și Comentariu (PCF) sunt selectate de utilizatorii platformei X pentru a indica faptul că un cont reprezintă o altă persoană, grup sau organizație în profilul său, cu scopul de a discuta, satiriza sau împărtăși informații despre acea entitate. Această etichetă diferențiază aceste conturi pentru a asigura că nu provoacă confuzie pentru alți utilizatori sau nu sugerează în mod greșit o afiliere,” scrie în descrierea etichetei.