CEO-ul YouTube, Neal Mohan, a confirmat în scrisoarea sa anuală că platforma de streaming de la Google este „noul televizor”, iar acesta are și date care confirmă asta. Se pare că, cel puțin în SUA, utilizarea de YouTube pe ecranele mari ale televizoarelor a depășit chiar și utilizarea platformei pe mobil, care era, până acum, platforma dominantă. Această veste vine la puțin timp după ce aplicația de televizoare inteligente a primit noi funcții.
Utilizatorii YouTube preferă streaming-ul pe televizoare decât pe telefoane mobile
„YouTube este noua televiziune. „Dar ‘noua’ televiziune nu arată ca ‘vechea’ televiziune,” spune Mohan. „Este interactivă și include lucruri precum Shorts (da, oamenii le urmăresc pe televizoare), podcasturi și transmisiuni live, alături de sporturi, sitcomuri și talk-show-uri pe care oamenii deja le iubesc.”
De altfel, YouTube este și platforma dominantă de streaming din lume, depășind chiar și Netflix în materie de ore de utilizare, iar serviciile platformei sunt în continuă expansiune. De exemplu, YouTube TV, componenta care permite streaming-ul de programe TV prin intermediul platformei, a atins 8 milioane de abonați chiar și cu disponibilitate limitată, în timp ce numărul de abonament YouTube Premium și Music se ridică deja la 100 de milioane în toată lumea.
Pentru anul următor, Mohan promite că YouTube va continua să transmită live evenimente importante și că vor fi lansate unelte noi pentru a îmbunătăți experiența de creare și vizionare a podcast-urilor:
„De la alegeri la Olimpiadă, Coachella, Super Bowl și Cupa Mondială de Cricket, cele mai mari momente ale lumii se desfășoară pe YouTube,” scrie Mohan, adăugând că compania plănuiește, de asemenea, să „lanseze mai multe instrumente pentru a sprijini podcasterii, să îmbunătățească monetizarea pentru creatori și să facă și mai ușoară descoperirea podcasturilor” în acest an.
Și AI-ul va juca un rol important în dezvoltarea serviciilor YouTube în viitor. Recent au fost lansate dublaje cu AI, care permite utilizatorilor din toată lumea să acceseze conținut care nu a fost produs original într-o limbă pe care o înțeleg. Această funcție va veni în curând pentru toți creatorii:
„Oricât de impresionante ar fi modelele generative, creatorii ne spun că sunt cel mai entuziasmați de modul în care AI îi poate ajuta în producția lor de bază. De aceea investim în instrumente care să le simplifice munca zilnică de creație, cum ar fi găsirea unei noi idei de videoclip, a unui titlu sau a unei miniaturi,” scrie Mohan. „Folosim, de asemenea, AI pentru a ajuta creatorii să ajungă la noi audiențe. Pentru videoclipurile cu audio dublat, peste 40% din timpul total de vizionare provine de la spectatori care aleg să asculte într-o limbă dublată. Anul trecut am lansat dublarea automată, care ajută creatorii să își traducă videoclipurile în mai multe limbi cu o simplă apăsare de buton. Mai târziu în această lună, vom face dublarea automată disponibilă pentru toți creatorii din YouTube Partner Program. Vom continua să îmbunătățim această funcție și să extindem suportul pentru mai multe limbi pe parcursul anului.”