YouTube și-a schimbat logo-ul și nimeni nu pare că a observat

Scris de | 17 februarie, 2025
YouTube și-a schimbat logo-ul și nimeni nu pare că a observat

Cu ocazia împlinirii a 20 de ani de la lansarea YouTube pe data de 14 februarie, Google a decis să discute despre faptul că platforma și-a schimbat logo-ul în urmă cu câteva luni. Probabil că toată lumea care citește asta este confuză, întrucât este greu de observat faptul că ceva s-ar fi schimbat. Se pare însă că atât logo-ul YouTube, cât și multe alte elemente din interfața serviciului de streaming au primit un nou strat de vopsea, la care s-a lucrat îndelung de o echipă mare de designeri. Noutățile sunt schimbarea temperaturii de culoare a roșului din logo și integrarea de accente de gradient magenta în interfață.

Logo-ul YouTube are acum altă nuanță de roșu și accente magenta (uneori)

Loog-ul YouTube a fost întotdeauna unul care a ieșit ușor în evidență, datorită nuanței foarte aprinse de roșu. Această nuanță este însă puțin problematică pe unele ecrane. Pe OLED-uri, aceasta poate duce la imprimarea permanentă (burn-in), dacă este afișată în același loc pe termen lung, întrucât este un roșu extrem de intens, ceea ce „obosește” subpixelii roșii. Apoi, pe alte tipuri de ecrane, această nuanță nu putea fi afișată corect și arăta mai degrabă portocalie.

„Noul” logo YouTube în 2025

Se pare însă că abia după 20 de ani YouTube a decis să facă ceva în privința asta, așa că a decis să modifice nuanța de roșu într-una mai „rece”. Deși pentru majoritatea utilizatorilor această schimbare subtilă nu va fi imediat evidentă, culoarea este diferită, iar logo-ul include acum și magenta, în colțul din dreapta sus. Această schimbare nu apare în toate paginile YouTube și nu este imediat evidentă. Totuși, altăuri de logo, toate celelalte pictograme ale aplicațiilor sau funcțiilor din YouTube au primit acest „upgrade”.

Dacă te uiți atent la bara de progres a clipurilor, la butoanele Subscribe sau alte elemente care includ culoarea roșie din loogo, toate vor afișa accente magenta spre dreapta. Elementele mai mici care folosesc aceste noi culori folosesc tonuri puțin mai întunecate, pentru a fi mai ușor de identificat pe ecran.

Există un articol care intră în aceste detalii pe site-ul Google Design, unde șase dintre cei care au contribuit la aceste schimbări oferă motivația din spatele fiecărei mici modificări la nivelul culorilor logo-ului YouTube și interfeței din ultimele câteva luni.

Etichete: , , ,

Sursa: Google