Ministerul Afacerilor Interne a anunțat că de astăzi, 24 aprilie, cetățenii cu domiciliul în București pot solicita Cărți Electronice de Identitate (CEI), pe noul format. Acestea au forma standardizată a unui card de credit, asemeni permisului de conducere, și sunt echipate cu un cip biometric care stochează datele importante ale utilizatorului, putând fi folosite drept document de călătorie, dar și ca semnătură electronică.
De când este disponibilă noua Carte Electronică de identitate:
Conform comunicatului MAI, cetățenii din București pot solicita noile cărți de identitate de astăzi, 24 aprilie, prin intermediul unui portal online. Pentru anumite sectoare programările au început deja, la ora 9 sau 10, dar pentru altele începe de la ora 11:
- Sector 1 – începând cu ora 11.00
- Sector 2 – începând cu ora 09.00
- Sector 3 – începând cu ora 11.00
- Sector 4 – începând cu ora 10.00
- Sector 5 – începând cu ora 09.00
- Sector 6 – începând cu ora 10.00
Indiferent când ești programat pentru a realiza noua Carte Electronică de Identitate, eliberarea începe de pe data de 12 mai. Perioada de emitere va fi la început de 10 zile, dar va fi diminuată în timp.
În cazul acestor documente, titularul poate solicita oricând eliberarea uneia, indiferent dacă actul de identitate anterior este sau nu pe cale să expire. Cărțile Electronice de Identitate sunt momentan gratuite, fiind finanțate prin PNNR. La finalizarea fondurilor, acestea vor fi taxate cu 67 de lei pentru variantele electronice, cu cip. Cele „simple”, fără cip, vor putea fi eliberate de asemenea, pentru 38 de lei. Acestea vor fi eliberate începând cu 20 mai.
Cum te programezi pentru a obține CEI
- Intri pe portalul HUB al MAI pe acest link: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/create?judet=B
- Alegi o locație din listă pentru sectorul în care locuiești
- Selectezi numărul de persoane programate (între 1 și 4)
- Alegi o dată și un interval orar pentru programare
- Completezi datele personale necesare programării pentru fiecare persoană în parte.

Documente necesare pentru eliberarea Cărții Electronice de Identitate
- Actul de identitate din prezent
- Certificatul de naștere în original
- certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor în original
- certificatul/hotărârea judecătorească de divorț definitivă/irevocabilă, după caz în original
- certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani, care își schimbă domiciliul împreună cu solicitantul actului de identitate
- extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum și, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reședință în original
- documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate
Principalele beneficii ale CEI (conform MAI)
- Dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene
- Elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate
- Posibilitatea utilizării ca document de călătorie
- Acces facil la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronica.
Din luna iunie 2025, vor putea obține Cartea Electronică de Identitate și copiii sub 14 ani. În cazul acestora, CEI va fi utilizat ca document de călătorie, precum și pentru stabilirea identității în cadrul unor proceduri administrative (o soluție mai eficientă decât utilizarea certificatului de naștere).
Ce date sunt stocate pe CEI
Pe document, tipărite vor fi
- Nume
- Prenume
- Data nașterii
- Cetățenia
- Fotografia
- CNP
Stocate în format digital vor fi în plus
- Domiciliul
- Prenumele părinților
- Amprentele de la două degete