Reclamele pe YouTube ar putea deveni mai enervante cu Peak Points

Scris de | 15 mai, 2025
Reclamele pe YouTube ar putea deveni mai enervante cu Peak Points

YouTube tocmai a dezvăluit o noută tactică pentru poziționarea reclamelor în timpul vizionării clipurilor de pe platformă. Dacă înainte momentele erau uneori alese aleatoriu, sau erau plasate automat de către creatori, acum, compania va folosi AI pentru a analiza punctele de maximă atenție ale utilizatorilor. Astfel, reclamele vor veni imediat după aceste momente, asigurându-se astfel că reclamele sunt afișate atunci când utilizatorii chiar se uită la ecran.

YouTube știe acum să afișeze reclame în cele mai importante momente ale unui clip

Noua funcționalitate se numește „Peak Points”, și analizează felul în care audiența consumă materialul video. Astfel, inteligența artificială Gemini analizează clipul, dar și comportamentul celor care s-au uitat deja la clip, și identifică punctele de interes maxim în timpul unui clip. Imediat după ce acel moment se termină, va fi plasată acolo o reclamă.

Această inițiativă a fost prezentată către publicitari în cadrul prezentării Upfront, care a avut loc ieri în New York. Ideea din spatele acestui format de poziționare a reclamelor este că utilizatorii vor ține minte mai bine mesajele transmise în reclame dacă sunt într-o stare emoțională mai activă.

Desigur, până când acestea nu vor fi introduse oficial, nu putem ști cum vor reacționa utilizatorii. În general, reclamele sunt enervante, iar dacă o reclamă apare imediat ce „acțiunea” începe să fie interesantă, s-ar putea să te enerveze și mai tare și să ții minte acel brand sau produs pentru motivele greșite: că ți-a întrerupt plăcerea de vizionare.

Odată cu Peak Points, YouTube a mai prezentat și un nou stil de reclamă, care permite interacțiunea cu un catalog de produse, putând selecta și chiar cumpăra direct din interiorul reclamei.

Etichete: , , , ,

Sursa: TechCrunch