O mașină Tesla s-a livrat singură de pe linia de producție către client, în mod autonom

Scris de | 30 iunie, 2025
O mașină Tesla s-a livrat singură de pe linia de producție către client, în mod autonom

În timp ce concurența de pe piața de mașini electrice încearcă împingă limitele tehnologiei din prezent cu baterii mai mari și motoare mai puternice la prețuri mai mici, Tesla pare că se concentrează pe alte capabilități pentru mașinile sale. Recent, compania a lansat Robotaxi, servicii de transport cu autovehicule tesla care se conduc singure, ir acum compania se laudă că a început și livrările autonome direct la domiciliul clienților.

Un model Y s-a livrat singur către client, imediat ce a ieșit de pe ușa fabricii

Prima mașină care a ieșit singură de pe linia de asamblare și s-a condus în mod autonom către client este un Model Y produs în fabrica Gigafactory din orașul Austin din statul Texas. Întregul proces a fost filmat, iar în cele 30 de minute între fabrică și domiciliul clientului, Tesla susține că nu s-a intervenit de la distanță pentru a ghida mașina spre destinație.

Livrarea a avut loc pe 27 iunie, cu o zi înainte de termenul pe care îl anunțase Elon Musk pentru o astfel de livrare. CEO-ul companiei spune că aceasta a fost prima livrare autonomă a unui vehicul de până acum.

Cel care a cumpărat mașina a fost Jose Arzaf din Austin, Texas, care a publicat fotografii cu momentul în care a primit mașina pe contul său de pe rețeaua X (rețea deținută tot de Musk). Există și un clip video în care poate fi observat întregul drum de la fabrică la punctul de livrare, în care se poate vedea că nu este nimeni în mașină.

În timp ce livrarea a fost realizată fără o persoană care să supravegheze mașina, în cazul curselor cu Robotaxi, există pe scaunul din dreapta permanent un angajat Tesla care poate interveni în cazul în care apar probleme. De altfel, problemele au fost deja raportate de către primii utilizatori care au testat serviciul.

Se pare că mașinile au un comportament ciudat uneori atunci când soarele bate direct în camerele folosite pentru navigație, punând frână chiar și când nu este nevoie. De asemenea, cei care au încercat să testeze oprirea de urgență a mașinii, care ar trebui să tragă cumva mașina într-un loc cât mai în siguranță pentru a permite pasagerilor să iasă, au observat că mașina are șanse mari să se oprească exact acolo unde se află, inclusiv pe autostradă. Astfel de probleme ar trebui rezolvate cât mai curând, înainte ca serviciul să fie extins și în alte orașe.

Etichete: , , ,