Cyberpunk 2077 de la CD Projekt Red este unul dintre cele mai populare jocuri ale momentului, iar zilele trecute a fost lansat pentru Nintendo Switch 2, noua consolă a japonezilor, cât și pentru sistemele care rulează macOS. Pe consolă treaba e simplă, descarci și joci, însă dacă vrei să-l rulezi pe un Mac va trebui să îndeplinești niște cerințe de sistem destul de mari. Și vă pot spune din start că vorbim de niște cerințe serioase.
Începem cu configurația cea mai de jos, ca să-i zicem așa, iar pentru a rula Cyberpunk 2077 îți trebuie cel puțin un Mac cu procesor M1 și 16GB de memorie unificată. Iar cu această configurație, vei rula jocul la rezoluție 1440×900 (sau 1600×900 cu MetalFX) la nu mai mult, nu mai puțin de 30 de cadre pe secundă. Dacă vrei să obții rezultate mai de consolă, adică să te joci la 60FPS, vei avea nevoie de un MacBook cu procesor M3 Pro și 18GB de memorie.

Cyberpunk 2077 pentru sistemele Apple folosește diferite preset-uri grafice, însă pentru lansarea asta primim și profilul care se numește „For this Mac” care ajustează setările grafice în funcție de configurația hardware pe care o detectează. Asta este posibil datorită numărului limitat de configurații pe care le pot avea produsele Apple. Iar dacă vrei să te bucuri de tot ce are jocul de oferit, vei avea nevoie de un M2 Ultra sau un M3 Max cu 36GB de memorie; asta ca să rulezi jocul la 1440p la 60FPS folosind MetalFX DSR, adică upscaler-ul creat de Apple pentru macOS.
Întrebarea arzătoare am lăsat-o mai la final: pot Mac-urile să ruleze Cyberpunk 2077 cu ray tracing? Iar răspunsul pe scurt este că da, vei putea folosi și iluminarea avansată pentru jocul celor de la CDPR, însă vei avea nevoie de niște firepower serios. Astfel pentru preset-ul grafic Ray-Tracing Medium vei avea nevoie de cel puțin un M3 Pro cu 18GB de memorie ca să atingi 30FPS la FullHD cu MetalFX DSR activat. Vrei 60 de cadre cu ray tracing? Înseamnă că ai avut bani să-ți cumperi un sistem cu M3 Max și 36GB, tot pentru setării medii la FullHD cu DSR.
CD Projekt Red au mai anunțat și că portarea lui Cyberpunk 2077 pe macOS va avea suport pentru AMD FSR, astfel oferind și mai multă libertate atunci când vorbim despre optimizări. Dar mă aștept ca diferențele să nu fie chiar mari, ori dacă vor exista, mai de grabă le văd de partea MetalFX. Upscaler-ul de la Apple funcționează oarecum diferit, astfel folosește rețelele neuronale de la Apple pentru a face upscaling. Cyberpunk 2077 pentru macOS este disponibil pe App Store, Steam, Epic Games Store și GOG.com începând de astăzi, 17 iulie 2025.