PlayStation 6 va avea o performanță de ray tracing de 5-10 ori mai mare decât PS5 de bază și va introduce jocuri 4K la peste 120FPS pentru console datorită tehnologiei AMD și Zen 6 + RDNA 5.
Ce știm despre PlayStation 6
Am auzit din ce în ce mai multe detalii despre consola PlayStation 6 de generație următoare prin intermediul unor scurgeri de informații, majoritatea provenind de la Moore’s Law is Dead. Acesta tocmai a postat podcastul său Broken Silicon, oferind mai multe detalii despre PS6, unde a spus că ne putem aștepta la o creștere uriașă a performanței de ray tracing de 5-10 ori față de PS5 de bază.
În ceea ce privește performanța de rasterizare, consola PS6 de generație următoare a avut deja scurgeri de informații, la care ne putem aștepta undeva între 2-3 ori performanța de bază a PS5, plasând-o la nivelurile de performanță GPU ale Radeon RX 9070 XT și GeForce RTX 5080.
Autorul a discutat despre PS6 de generație următoare cu fostul manager senior de produs AMD, una dintre persoanele cheie care au văzut nașterea procesoarelor Ryzen Threadripper, James Prio. Acesta a spus că este o consolă de jocuri 4K completă la 120FPS, cu ray tracing avansat și upscaling AI cu performanța RTX 4080/RTX 5080. El a apreciat că această consolă ar fi un monstru… chiar dacă ar avea un preț de până la 900 USD.
Noua placă grafică RDNA 5 de la AMD este împărțită în două unități: AT0 și AT2, consolele de generație următoare urmând să aibă probabil unități AT2 pentru porțiunile RDNA 5 ale APU-ului de generație următoare.
Viitoarea unitate AT2 de la AMD a fost dezvăluită tot de Moore’s Law is Dead, familia RDNA 5 fiind împărțită în patru părți diferite. Unitatea AT0 fiind utilizată pentru placa grafică emblematică RDNA 5 și presupusa Radeon RX 10900 XT (nume substituent) care ar oferi o performanță incredibilă de 154 CU de RDNA 5.
Sub aceasta se află matrița AT2, care este împărțită în trei părți: 64 CU, 48 CU și 44 CU, fiecare cu TDP, cache, capacitate VRAM (toate plăcile RDNA 5 sunt pe GDDR7) și performanță variabile. MLID spune că ne putem aștepta la 40-48 CU de CU RDNA 5 la 3.0GHz+, ceea ce, conform propriului său grafic scurs despre AT0 + AT2, s-ar alinia cu performanța echivalentă estimată pe grafic între RX 9070 și RTX 4080 SUPER.
Acest lucru este fără îmbunătățirile uriașe de performanță RT, unde o placă grafică bazată pe RDNA 5 super-optimizată, personalizată de Sony pentru PS6, ar oferi o performanță RT de 5-10 ori mai mare decât PS5-ul de bază. Ar fi frumos să vedem – așa cum menționează MLID și James – cum Sony își îmbogățește gama de televizoare cu noi televizoare de gaming ultra-responsive 4K 120FPS+, împreună cu noua consolă PlayStation 6 compatibilă cu 4K 120FPS.