Vodafone face reclame cu „influenceri” AI care nu există

Scris de | 8 septembrie, 2025
Vodafone face reclame cu „influenceri” AI care nu există

Vodafone trece în această perioadă print-un moment în care toți ochii sunt ațintiți spre companie întrucât recent au publicat un spot publicitar pe TikTok în Germania, în care influencer-ul nu este o persoană reală, ci un avatar creat cu ajutorul inteligenței artificiale.

Așa cum am văzut deja și în cazul Seraphinne Vallora, este clar că asistăm la o schimbare majoră în lumea marketingului digital. Pentru colecția lor de haine de vară, compania de fashion Guess a ales să colaboreze cu Seraphinne Vallora, o agenție de marketing din Londra care folosește inteligența artificială pentru a crea campanii vizuale hiperrealiste. Practic, dacă nu ai ști că este vorba despre imagini generate cu AI, nici nu ți-ai da seama. Acum, a venit rândul celor de la Vodafone să creeze o companie online folosind doar inteligența artificială. Influencer-ița Vodafone are un aspect realist, vorbește fluent și interacționează cu publicul într-un mod natural, fiind concepută pentru a atrage atenția generației Z. Vodafone spune că a ales această abordare pentru a testa noi metode de comunicare digitală și pentru a reduce costurile de producție.

Dacă ar fi să nu îi acorzi foarte multă atenție, ai spune că pe micul tău ecran chiar vorbește o persoană reală. Doar că un jurnalist The Verge a fost pe fază și a observat mai multe detalii ce i-au ridicat semne de întrebare. Mișcarea părului era nenaturală, alunițele dispăreau pe parcurs și expresia facial era aproape inexistentă. Jurnalistul a lăsat în secțiunea de comentarii o întrebare adresată celor de la Vodafone în legătură cu alegerea de a nu folosi o persoană reală în locul inteligenței artificiale. Iar compania a răspuns. Vodafone a justificat alegerea prin faptul că testează stiluri noi de publicitate și că „AI este atât de integrat în viața de zi cu zi încât îl încercăm și în reclame”.

În interviul acordat pentru site-ul nostru, am întrebat-o pe Andreea Petrescu, co-fondatoare Seraphinne Vallora, dacă viitorul marketingului va fi legat de inteligența artificială ( interviul integral aici )

Silviu Jugaru: Andreea, nu pot să nu te întreb, este acesta viitorul ?

Andreea Petrescu: E clar viitorul. 100% e viitorul pentru că e o problemă reală în market, pentru că într-adevăr este extrem de greu să creezi campanii de marketing și este extrem de time-consuming […] E clar că e mult mai ușor nu doar de organizat dar e și un pic mai ieftin să folosești tehnologie AI.

Astfel, unii specialiști din domeniul marketingului consideră că astfel de personaje pot deveni o normă în campaniile online, în timp ce alții avertizează asupra riscurilor legate de autenticitate și încredere. Rămâne de văzut modul în care va absorbi Vodafone opinia publicului legată de reclama lor dar și dacă vor continua pe viitor să exindă ideea influencer-ului AI și pe alte platforme.

Etichete: , ,

Sursa: TheVerge