O analiză recentă a pieței auto din România arată un interes din ce în ce mai crescut față de mașinile electrice și hibride. Cu toate acestea, cumpărătorii devin tot mai calculați și cumpătați tunci când vine vorba despre o achiziție.
Astfel, un raport publicat de Autovit, una dintre cele mai mari platforme online din România destinată vânzării și cumpărării de mașini noi și second-hand,arată că în perioada iunie-august 2025, valoarea totală a mașinilor listate pe platformă a urcat la 185,8 milioane de euro, în creștere cu 3,5% față de vara anului 2024. Numărul anunțurilor a crescut cu 7,6%, ajungând la peste 5.800. Cea mai spectaculoasă evoluție s-a înregistrat în iunie, când ofertele au fost cu aproape 27% mai multe decât în aceeași lună din 2024.
În topul mărcilor preferate, Toyota rămâne lider, cu 1.200 de anunțuri și peste 732.000 de vizite. BMW a bifat cea mai mare creștere procentuală (+27,9%), iar Renault și Kia au intrat în top 10 pentru prima dată. Modelele Toyota conduc și la nivel individual: Corolla e pe primul loc, cu o creștere spectaculoasă de 51% a anunțurilor.
Deși oferta este mai bogată, numărul vizualizărilor a scăzut cu 37,5% față de 2024. Asta arată, potrivit specialiștilor, că românii devin mai selectivi și analizează mai atent raportul preț–performanță și autonomia reală.
La capitolul motorizări, hibridele plug-in au fost vedetele verii 2025, cu o creștere de 25% și peste 2.600 de anunțuri, devenind segmentul dominant. Hibridele clasice au crescut ușor, în timp ce vehiculele 100% electrice au înregistrat o scădere, ajungând la doar 911 anunțuri, comparativ cu 2024, atunci când numărul acestora se ridica la pragul de 1.099 de anunțuri.
SUV-urile continuă să fie preferatele românilor, cu peste 56% din ofertă și din vizualizări. Segmentul de preț cel mai activ rămâne cel între 10.000 și 25.000 de euro, unde s-au realizat aproape jumătate din numărul total de vânzări, mai exact 45% dintre tranzacțiile din vară.
„Analiza Autovit.ro confirmă o etapă decisivă în evoluția pieței românești de vehicule electrice și hibride. Observăm nu doar o creștere cantitativă a ofertei – cu peste 5.800 de anunțuri publicate – ci și o dezvoltare calitativă remarcabilă, cu diversificarea mărcilor prezente și apariția unor modele noi pe segmente diferite de preț. În paralel, comportamentul consumatorilor reflectă o abordare mult mai informată și calculată: aceștia analizează cu atenție raportul preț – performanță, autonomia reală și compatibilitatea cu infrastructura de încărcare disponibilă. Această evoluție către o piață mai sofisticată, dar și mai stabilă, ne arată că România se apropie de standardele europene în adoptarea mobilității electrice”, a declarat Sorin Bălan, Senior Head of Commercial Operations.