Google te lasă acum să ascunzi reclamele în căutări, dar cu o singură condiție

Scris de | 14 octombrie, 2025
Google te lasă acum să ascunzi reclamele în căutări, dar cu o singură condiție

Google a anunțat că implementează o schimbare în modul în care apar reclamele în rezultatele de căutare. În sfârșit ai putea ascunde publicitatea nedorită.

Astfel, noutatea adusă de Google este că aceste reclame vor fi grupate într-o secțiune specială etichetată „Sponsored results”, cu un label vizibil mai mare, care rămâne la vedere chiar și atunci când utilizatorul derulează pagina. Mai mult, sub această secțiune de reclame text se va afla un buton „Hide sponsored results” care permite utilizatorilor să comprime sau să ascundă toate reclamele din acea secțiune, pentru a vedea doar rezultatele organice.

Funcția vine ca răspuns la criticile legate de aglomerarea paginilor de căutare cu reclame și de dificultatea de a distinge între conținut organic și sponsorizat. Google spune că scopul este să ofere mai mult control utilizatorilor, dar și să îmbunătățească experiența generală de căutare. Totuși, reclamele nu dispar complet din ecosistem: advertiserii vor continua să plătească pentru vizibilitate, însă utilizatorii vor avea un cuvânt mai greu de spus în ceea ce privește relevanța. În plus, Google va folosi feedback-ul colectat pentru a ajusta algoritmii de livrare a reclamelor. Schimbarea va fi aplicată atât pe desktop, cât și pe mobil, la nivel global. De asemenea, Google spune că nu se va afișa mai mult de patru reclame text într-o astfel de grupare. Label-ul „Sponsored results” se va aplica și pentru reclame de tip Shopping („Sponsored products”).

Chiar dacă Google oferă această opțiune de ascundere a reclamelor sponsorizate, utilizatorii trebuie să treacă întâi peste ele, adică să deruleze secțiunea respectivă, înainte să poată ascunde conținutul sponsorizat. Cu alte cuvinte, reclamele tot vor fi vizibile, cel puțin pentru scurt timp. Rămâne de văzut care va fi efectul în piață al acestei decizii, asta pentru că dacă utilizatorii încep să „ascundă” masiv reclame, agențiile vor fi obligate să investească mai mult în creativitate și targetare precisă.

Indiferent dacă folosești Google pe desktop sau pe mobil, update-ul va fi disponibil în scurt timp, asta pentru că roll-out-ul a început deja pentru ambele platforme.

Etichete: , , ,

Sursa: The Verge