CEO-ul Airbnb, a emis un avertisment ferm către angajatori în această săptămână, avertizând împotriva utilizării pe scară largă a inteligenței artificiale pentru a înlocui angajații entry-level și argumentând că astfel de practici ar putea crea o criză devastatoare a pipeline-ului de leadership în următorul deceniu.
Astfel, CEO-ul Airbnb, Brian Chesky, într-un interviu acordat ABC News pe 30 octombrie, a subliniat că, deși AI poate gestiona multe sarcini de nivel inferior, companiile trebuie să continue să angajeze tineri lucrători pentru a asigura dezvoltarea viitoare a leadership-ului. „Dacă tinerii nu pot obține locuri de muncă, atunci nu vei avea pe nimeni în viitor pentru a ocupa pozițiile de leadership strategic la nivel înalt”, a declarat el pentru rețea. „Așadar, trebuie să facem loc pentru oamenii aflaț la începutul carierei lor, chiar dacă AI poate face munca stagiarilor”. Declarațiile lui Chesky vin în contexul în care cele main oi date prezintă o contracție dramatică a oportunităților pentru lucrătorii tineri. Postările globale de locuri de muncă la nivel de debut care necesită zero până la doi ani de experiență au scăzut cu 29 de puncte procentuale începând din ianuarie 2024, conform unei cercetări realizate de Randstad pe baza analizei a 126 milioane de postări de locuri de muncă la nivel mondial. Sectorul tehnologic a fost afectat în mod deosebit, pozițiile de nivel de debut în domeniul tehnologiei scăzând cu 35% în aceeași perioadă.

Corporații majore, inclusiv Amazon, Meta și Salesforce, au anunțat reduceri semnificative ale forței de muncă, investind simultan miliarde în infrastructura de inteligență artificială. Doar Amazon a confirmat 14.000 de concedieri anul acesta din cauza câștigurilor de eficiență determinate de inteligența artificială, acest număr fiind așteptat să ajungă la 30.000. Sistemul intern de inteligență artificială al companiei, Amazon Q, a redus conform datelor ani de muncă ai dezvoltatorilor la doar câteva ore pentru sarcini de rutină.
Conducătorul Airbnb a subliniat că lidership-ul și capacitatea de a construi relații interumane rămân calități strict umane. În plus, acesta adaugă și că leadership-ul va conta în continuare, iar AI-ul va fi în mare parte doar un instrument.