Poate că unii vă amintiți, poate că alții nu, dar Sony a cumpărat Bungie la începutul lui 2022 pentru suma de 3.6 miliarde de dolari. Asta a venit ca răspuns la achiziția Activision Blizzard King de către Microsoft, dar s-a simțit ca o picătură de apă în ocean în comparație cu cele 69 de miliarde cheltuite de tabăra verde. Revenim însă la studioul lui Destiny 2, care a rămas cu ochii-n soare și… cam atât. Jocuri noi n-au mai lansat, numărul de angajați a fost redus drastic ca rezultat al măsurilor globale adoptate de Sony, și chiar și vechiul CEO s-a retras din funcție acum câteva luni.
Și culmea, că-n tot amalgamul ăsta de probleme, cei de la Sony au îndrăznit să spună în cel mai nou raport fiscal cum că Bungie nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor și că Destiny 2 nu performează așa cum credeau ei. Of, ce înseamnă să te arunci cu capul înainte după profituri. Iar din această întâmplare, tot ce-am primit este un citat care pare că vine de la oricine, numai nu de la un angajat PlayStation.
Cu referire la Destiny 2, în parte din vina schimbărilor competitive, al vânzărilor și al relației cu jucătorii, nu a reușit să atingă așteptările pe care le aveam la momentul achiziției Bungie. Deși vom continua să aducem îmbunătățiri jocului, am regândit previziunile financiare, întrucât am înregistrat o depreciere a proprietăților Bungie.
Lin Tao, Financial Chief în cadrul Sony
Traducere: am cumpărat studioul cu tot cu joc, n-am știut să-l gestionăm și ne-am bătut joc de angajați și proiecte, investitorii ne-au cerut mai mulți bani decât putem face, așa că este vina Bungie că i-am cumpărat și n-a mers bine. Și nu este de parcă oamenii de-acolo nu au încercat să facă ceva: Destiny 2 a tot fost băgat în update-uri, Marathon a fost amânat până-n Valhalla și-napoi, iar alte proiecte nu prea au existat. Din păcate, cred că Bungie va pica pradă încercării Sony de a păși în lumea live service. Această inițiativă a picat în cap, japonezii au anulat opt din peste zece proiecte live service, iar acum pare că încearcă să facă niște damage control.
Și-acum să fim serioși: Marathon n-avea cum să meargă. Nu după dezastrul care a fost Concord și după lansarea unui Arc Raiders care pare a fi ultimul bastion al extraction shooterelor așa cum le știm. Ăsta din urmă este atât de bun încât a avut succes peste noapte, dar știți vorba aia: ulciorul nu merge de multe ori la apă.