Pe măsură ce monitoarele OLED devin din ce în ce mai accesibile și populare, lupta pentru poziția de lider de piață a devenit și ea mai strânsă. Deși Samsung a ocupat poziția asta o perioadă bună, în ultimele câteva luni cei de la ASUS au recuperat teren și i-au depășit, astfel a devenit producătorul #1 în lume pe zona de monitoare OLED de gaming. Conform celui mai nou raport de la TrendForce, compania are o cotă de piață de 21.9 procente, fiind lider de piață la o diferență considerabilă de Samsung care însumează 18%, ori MSI care sunt pe a treia poziție cu 14.4%.

Schimbările aceastea în clasamentul vânzărilor s-au produs după ce ASUS a avut o perioadă plină de lansări pe zona de monitoare OLED. Ceva similar am văzut și din partea MSI, care au urcat pe poziția a treia în Q3 2025 după ce au lansat circa 20 de modele de monitoare la nivel global. În acest timp, Samsung a rămas pe poziții cu seria Odyssey. Și LG sunt competitivi, fiind pe poziția a patra cu aproape 13 procente, însă și ei au stagnat în ultima perioadă pe zona de monitoare de gaming; atenția acestora s-a dus mai mult pe televizoare.
Monitoarele ASUS au reușit să se remarce de-a lungul ultimelor luni și au punctat foarte bine în recenzii. Atât criticii, cât și clienții care au plătit bani grei pe ele, au fost de acord că oferă calitate și dotări pe cinste, astfel că brand-ul s-a bucurat de un boom de popularitate. Și eu folosesc tot un OLED de la Republic of Gamers, iar specificațiile tehnice în combinație cu dotările extra fac din el un model foarte atrăgător, deși prețurile pentru aceste monitoare sunt încă mari. Din fericire, de aici înainte doar vor scădea, astfel că mai mulți gameri își vor permite să facă upgrade-ul.