Facebook şi-a dublat cota de piaţă în perioada 2009 – 2010

Scris de | 6 decembrie, 2011
Facebook şi-a dublat cota de piaţă în perioada 2009 – 2010

Facebook reuşeşte să pună presiune asupra celorlalţi giganţi IT  în lupta pentru ocuparea pieţei publicitare online. În comparaţie cu Microsoft, Yahoo, şi AOL, care se află într-o competiţie greu de câştigat cu Google, Facebook este singurul care reuşeşte să îşi crească într-un mod constant cota de piaţă pe acest segment: de la 1.4 % in 2009 la 3.1 % in 2010.

Având în vedere faptul că Facebook a intrat recent în această competiţie, creşterea este rapidă şi semnificativă.

Totuşi, Facebook mai are mult până să ajungă în aceeaşi categorie cu Google, chiar dacă acesta a avut o cădere minoră în 2009, a revenit rapid în ceea ce priveşte creşterea cotei de piaţă.

Se presupune că pe sfârşitul acestui an, Facebook  va ajunge să întreacă Microsoft şi Yahoo, în cazul în care pactul încheiat între Yahoo, Microsoft şi AOL nu va suferi modificări.

Succesul  pe piaţa de reclamă pare să fie asigurat de oferta unică şi avantaje precum o targetare a consumatorilor mult mai eficientă decât ar oferi  orice altă formă de publicitate. Astfel, mulţi aleg să-şi investească bugetul de marketing în pagini şi aplicaţii de pe Facebook decât în soluţiile propuse de Microsoft, Yahoo, şi AOL.

Facebook devine un puternic competitor pe piaţa publicităţii online şi lider modial în ceea ce priveşte reţelele de socializare, iar dezvoltarea constantă de tehnologii şi produse (vezi preluarea  Gowalla, Digital Staircase, Beluga, Drop.io etc.)  are toate şansele să le asigure această poziţie şi pentru viitor.

Etichete: , ,