Având în vedere faptul că Facebook a intrat recent în această competiţie, creşterea este rapidă şi semnificativă.
Totuşi, Facebook mai are mult până să ajungă în aceeaşi categorie cu Google, chiar dacă acesta a avut o cădere minoră în 2009, a revenit rapid în ceea ce priveşte creşterea cotei de piaţă.
Se presupune că pe sfârşitul acestui an, Facebook va ajunge să întreacă Microsoft şi Yahoo, în cazul în care pactul încheiat între Yahoo, Microsoft şi AOL nu va suferi modificări.
Succesul pe piaţa de reclamă pare să fie asigurat de oferta unică şi avantaje precum o targetare a consumatorilor mult mai eficientă decât ar oferi orice altă formă de publicitate. Astfel, mulţi aleg să-şi investească bugetul de marketing în pagini şi aplicaţii de pe Facebook decât în soluţiile propuse de Microsoft, Yahoo, şi AOL.
Facebook devine un puternic competitor pe piaţa publicităţii online şi lider modial în ceea ce priveşte reţelele de socializare, iar dezvoltarea constantă de tehnologii şi produse (vezi preluarea Gowalla, Digital Staircase, Beluga, Drop.io etc.) are toate şansele să le asigure această poziţie şi pentru viitor.