LittleBigPlanet Karting review: Imaginaţie pe patru roţi

Scris de | 16 noiembrie, 2012

Sackboy trece la volan în cea mai nouă aventură bazată pe universul LBP – LittleBigPlanet Karting. Un joc racing perfect pentru un PS3 party alături de prieteni, în care asfaltul banal este înlocuit de şosele din turtă dulce iar creativitatea e la loc de cinste.

Simpatica păpuşă de cârpe Sackboy şi-a luat carnetul de conducere şi trece de la sărituri si alergat la curse aprinse în maşini de karting. Maşini e un termen destul de prost ales pentru că îl LBP Karting vei avea ocazia să manevrezi o grămadă de “vehicule”, de la albine şi iepuri  până la zeppelin-uri şi tractoare de carton, toate gata să sufere modificări extreme, la fel ca orice element din joc.

Jocul este o combinaţie interesantă între elementele clasice pe care le introducea celebra serie Mario Kart în 1992 (un racer lejer, amuzant şi plin de culoare, ideal pentru a fi jucat împreună cu prietenii) şi lumea gigantică, gata să fie modelată de imaginaţia ta, ce stă la baza LittleBigPlanet. Acest sistem 2 în 1 extinde semnificativ timpul pe care îl poţi petrece alături de joc fără să te plictiseşti. După 5-6 curse în reţea sau în modul split screen poţi face trecerea la sistemul de creaţie al curselor în care poţi pierde ore bune.

Acţiune intensă

Componenta de racer al lui LittleBigPlanet Karting se bazează pe o serie de curse clasice condimentate cu arme, scurtături şi capcane care menţin ritmul extrem de alert. Poţi în orice secundă să iei un powerup cum este mânuşa de box şi să îi elimini din calea ta pe toţi inamicii de pe traseu, ajungând pe prima poziţie, însă odată ajuns aici poţi la fel de uşor să încasezi o rachetă urmăritoare şi să te trezeşti pe 8. Clasamentul se schimbă constant, iar multe curse pe care le considerai pierdute se pot câştiga şi în ultimele clipe ale ultimului tur de pistă.

Controlul este bun, chiar dacă simplist, iar pentru bonusuri la acceleraţie poţi folosi o serie de drift-uri prelungite sau rotiri de 360 de grade în aer. Pe majoritatea circuitelor vei găsi arme deja clasice pentru acest gen de jocuri (rachete, mine), alături de puteri mai speciale, cum ar fi FastForward, care derulează timpul câteva secunde, permiţându-ţi să câştigi o grămadă de teren.

Modul Story al lui Little Big Planet te poartă prin Imagisferă, pe 7 planete cu tematici diferite, în care imaginaţia este pusă în pericol de Hoardă, într-o poveste extrem de puerilă dar în acelaşi timp destul de amuzantă.

Aici poţi să îţi faci o idee despre cât de diverse şi creative pot fi nivelele (oraşe din dulciuri, metropole futuriste desprinse parcă din Tron, păduri luxuriante), precum şi despre  diferitele moduri de joc.  Vei concura în curse clasice, curse contra cronometru în care trebuie să treci printr-un anumit număr de checkpoint-uri într-un timp dat, curse ce pun accent pe luptă, în care câştigă cel ce acumulează cele mai multe victime, precum şi trasee speciale în care întâlneşti boşii jocului.

Există multe alte variaţiuni, cum ar fi un mod ce seamănă cu Capture the Flag, în care steagul este înlocuit cu un ou gigantic sau un mod în care trebuie să ajungi primul în anumite zone pentru a acumula puncte.

Deşi unele dintre aceste moduri par să semene cu cele clasice, aici totul este pus în scenă maiestuos. Spre exemplu în checkpoint racing vei avea ocazia să experimentezi  evadarea contra cronometru dintr-o metropolă a viitorului atacată de mâncare expirată, totul completat de o coloană sonoră excelentă, pe care o vei admira de altfel pe parcursul întregului joc.

Construieşte!

O a doua componentă importantă a jocului este modulul de creaţie. De la personaje, la maşini şi circuite, poţi crea lucruri cu adevărat extraordinare.  Bazat puternic pe sistemul din LittleBigPlanet, modulul are posibilităţi ce par aproape nelimiate. Lucrurile simple sunt uşor de creat, graţie în mare parte şi a unui tutorial avansat, însă dacă vrei să creezi ceva cu totul special va trebui să pui osul la treabă.

Un circuit se construieşte în câteva minute cu ajutorul unui sistem ce îţi permite să pui asfalt conducând pur şi simplu în direcţia dorită şi să legi capetele libere cu autocomplete. Pentru a umple însă lumea cu elemente interesante trebuie să apelezi la ceva mai mult decât temele prestabilite (canion, bucătărie etc.). Panoul de comandă  ascunde pe lângă sute de obiecte şi decoraţiuni  şi module extrem de avansate cu ajutorul cărora poţi realiza obiecte cu un grad ridicat de interactivitate. Poţi folosi motoare ce pun obiecte în mişcare, procesoare ce controlează secvenţe complexe.  Spre exemplu la trecerea peste un buton seturi de cutii de sardine coboară spre tine, gata să zdrobească, lifturile te coboară spre secţiuni ascunse din nivel sau creaturi din carton încep să se mişte şi să scoată sunete.

Dacă nu ai timp şi chef să te joci de-a creatorul de lumi poţi te bucuri de creaţiile altora, disponibile în modul multiplayer. Vei rămâne uimit să descoperi nivele în care jocul devine un shooter cu nave într-un univers inspirat de Star Wars sau un platformer 2D.

Distracţia vine împreună

LittleBigPlanet Karting este un joc creat în mare măsură pentru a fi savurat împreună cu alte persoane. Poţi să încingi manetele în modul split screen, alături de un prieten sau poţi intra în comunitatea de racing online. Cel mai simplu mod este să accesezi Quickplay pentru a fi introdus în câteva zeci de secunde într-un joc online. Ai la dispoziţie 1 min să te plimbi prin nivel pentru a vedea ce obstacole ai în cale, iar apoi acţiunea explodează.

Poţi opta să creezi tu propriul joc cu propriile reguli şi să aştepţi ca lumea să ţi se alăture. Din fericire pe perioada testului serverele s-au descurcat excelent, timpii de aşteptare fiind minimi.

Concluzie

LittleBigPlanet Karting  este un joc extrem de plăcut şi de bine făcut, care ascunde în spatele lumii colorate multe mai multe decât ai crede la prima vedere. Grafică bună, sunet excelent, perfect pliat peste nivele. connect îi acordă nota 8.5.