Sonic & All-Stars Racing Transformed review: Acţiune, culoare şi un gameplay de zile mari

Scris de | 4 martie, 2013

sonic allstarsTrebuie să recunosc că nu sunt un mare fan al jocurilor racing, iar după ce mai testasem în urmă cu ceva timp un titlu similar, kart racer-ul LittleBigPlanet Karting, nu eram extrem de entuziasmat de Sonic & All-Stars Racing Transformed al celor de la Sega. Aş fi făcut o mare greşeală să-l ignor, deoarece este unul dintre cele mai distractive jocuri din ultima vreme.

Imaginează-ţi că rulezi pe o pistă din neoane multicolore cu o maimuță în haine de mexican care conduce o locomotivă cu cheie. Brusc pista se termină asemeni unei linii rupte de montagne russe și te trezești conducând o navă printr-un roi de asteroizi. În loc să urmăreşti asfaltul de acum trebuie să manevrezi cu precizie naveta într-un orizont 3d, evitând obstacolele şi rachetele inamicilor şi lansând propriile tale atacuri cu gheaţă, albine, rachete sau tornade. Acest dinamism al circuitelor păstrează adrenalina la cote ridicate şi te forţează să te adaptezi constant la schimbare.

sonic 2Care sunt elementele care transformă Sonic & All-Stars Racing Transformed un titlu memorabil? Circuitele geniale, pline de culoare şi imaginaţie, controlul precis, sistemul ce permite transformarea vehiculelor în bărci şi avioane, precum şi lista destul de lungă de personaje, fiecare cu abilităţile sale speciale.

Sonic & All-Stars Racing Transformed reuneşte o serie de protagonişti mai mult sau mai puţin cunoscuţi din istoria Sega – Sonic şi prietenii săi, Vyse, managerul din Football Manager,  piticul Gilius din Golden Axe (ce vremuri), precum şi alte personaje colorate ce şi-au făcut intrarea în universul media de curând – Wreck-it Ralph. Fiecare dispune de un vehicul unic, care dincolo de varianta terestră se transformă într-o barcă  sau avion în momentul în care circuitul o cere.

Personajele sunt diferențiate de o serie de factori de bază, precum Viteză, Acceleraţie, Manevrabilitate, Boost şi AllStar (abilitatea specială ce îţi transformă maşina pentru câteva secunde într-un bolid ultra rapid cu atacuri devastatoare). În funcţie de tipul de cursă vei opta pentru personaj al căror stil se potriveşte mai bine – o maşină mai manevrabilă într-o cursă în care trebuie să treci printr-o serie de porţi înguste sau un vehicul ultra rapid într-o cursă contra cronometru împotriva altui concurent. Folosind mai mult timp un personaj acesta va face level-up şi vei putea jongla puţin cu abilităţile maşinii.

Controlul este precis, ceea ce înseamnă că de cele mai multe ori atunci când ieşi în decor a fost vina ta şi nu a jocului.

sonic 3Jocul oferă o mare varietate de moduri, atât în single player cât şi în multiplayer (max 10 jucători, extrem de distractiv şi de simplu de accesat) sau split screen. Ai la dispoziţie clasicele curse contra oponenţi, curse drift, un mod Trafic în care trebuie să treci prin porţi mobile, evitând alte vehicule din jur, un mod Pursuit în care trebuie să distrugi tanc gigantic, lansând rachete şi supravieţuind atacurilor sale, precum şi multe alte variaţiuni ale acestora. Dificultatea variază, însă de cele mai multe ori este corectă.

Modul principal de joc, World Tour, îţi permite să experimentezi cam tot ceea ce are Sonic & All-Stars Racing Transformed de oferit. Pentru fiecare cursă câştigată primeşti un anumit număr de stele, în funcţie de dificultatea aleasă, iar aceste stele sunt folosite pentru a deschide accesul la noi secţiuni ale hărţii şi la noi personaje.  Lucrurile par simple până spre jumătatea „campaniei”, însă spre final ajungi în situaţia în care îţi este imposibil să mai progresezi deoarece nu ai suficiente stele. Va trebui să reiei curse pe o dificultate mai ridicată, de regulă cea maximă, ceea ce nu este deloc amuzant. Este în schimb o provocare care îţi oferă satisfacţii.

Grafica jocului este bună, însă cu adevărat impresionant este designul nivelelor (Un Death Star ameninţător, holurile conacului bântuit din House of the Dead, un sat atacat de corăbii zburătoare sau fortăreaţa invadată de lavă şi dragoni, inspirată de Golden Axe).

La capitolul reproşuri, controlul este puţin mai dificil în secţiunile în care manevrezi vehiculele zburătoare cu tastatura. Se simte utilitatea unui gamepad.

Sonic & All-Stars Racing Transformed este disponibil pe majoritatea consolelor de pe piaţă, însă noi am testat varianta PC, oferită de cei de la Skin Media.

connect îi oferă lui Sonic & All-Stars Racing Transformed nota 8.5, recomandându-l pentru puţină relaxare şi distracţie înaintea perioadei extrem de aglomerate de lansări de jocuri din această lună.