God of War Ascension review: Kratos se dezlănțuie

Scris de | 9 martie, 2013
God of War Ascension review: Kratos se dezlănțuie

god of warKratos spartanul revine în forță în God of War Ascension, respectând rețeta de succes a francizei – acțiune explozivă, un design superb al nivelelor și boși titanici – totul alimentat însă de o nouă poveste ce are la bază ideea de libertate.

Alături de Nathan Drake, spartanul Kratos este unul dintre personajele iconice ale consolei PlayStation iar povestea sa  nu putea să se stingă odată cu God of War 3. Ne-am dorit cu toții să punem din nou lanțurile pe inamici iar Ascension ne oferă această ocazie.

Kratos-ArmorDudeNoul joc al echipei SCE Santa Monica nu este unul revoluționar. Schimbările sunt destul de subtile, mecanica de joc este în mare parte aceeași iar latura estetică respectă și ea liniile seriei. De ce să schimbi însă ceva aproape perfect? Poți în schimb să le oferi jucătorilor o nouă privire asupra personalității spartanului, să îi plimbi prin locații care să îi lase cu gura căscată și să le testezi curajul în lupta cu inamici impresionanți. Totul clădit pe o poveste a cărei concept central este libertatea. Kratos trebuie să își elibereze trupul și mintea din temnița nemiloaselor Furii, o misiune mult mai dificilă decât te-ai aștepta.

Ascension va rămâne în amintirea multor gameri pentru una dintre cele mai brutale secțiuni din jocurile recente și cu siguranță cea mai dificilă din seria God of War – The Trial of Archimedes. Producătorii reușesc, voit sau nu, să îți aprindă în suflet o scânteie din furia lui Kratos. Vei muri iar și iar și iar până vei acumula suficientă energie negativă încât să îi aplici un Spartan Kick în barbă primei persoane care te va întreba de ce răcnești la consolă.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAArmele zeilor

Pentru a supraviețui acestei încercări va trebui să cunoști perfect aresnalul lui Kratos și noile sale puteri. Armele principale sunt clasicele Blades of Chaos, ce se transformă însă destul de dramatic în funcție de puterea specială aleasă. Ai la dispoziției patru astfel de puteri oferite de zeii Ares, Zeus, Poseidon și Hades, fiecare metamorfozând arma într-un mod unic. Selectând Ares lanțurile iau foc și îți permit să incinerezi inamicii, specialitatea lui Zeus, electricitatea, eliberează furtuni de fulgere, Hades răvășește cu ajutorul sufletelor celor morți, în timp ce Poseidon îți îngheață oponenții și îi încetinește. Dincolo de atributele oferite lanțurilor fiecare dintre zei are și o „vrajă” unică, cu o rază extinsă de acțiune și o putere semnificativă, pe care o declanșezi cu R2. Pentru a o folosi va trebui însă să dispui de suficient combustibil magic.

Atât Blades of Chaos cât și puterile speciale oferite de zei pot fi îmbunătățite cu ajutorul sferelor roșii pe care le găsești ascunse în lăzi și le câștigi în momentul în care își răpui inamicii.

Pe lângă acest arenal de bază vei mai putea folosi câteva arme secundare, cum ar fi săbii, buzdugane, sulițe sau scuturi, precum și o serie de artefacte găsite pe parcursul aventurii.

Unul dintre aceste artefacte își permite să manipulezi timpul și le oferă producătorilor posibiltatea să dea viață unor momente extrem de impresionante din puncte de vedere vizual. Vei avea spre exemplu posibilitatea să vezi cum clădiri distruse de milenii se reconstruiesc în fața ta, bucată cu bucată.

SP_023După cum ne-am obișnuit, sistemul de luptă este extrem de precis, iar combo-urile arată și se execută perfect. Kratos este una devărat „,master chef” al câmpului de luptă, capturându-și inamicii cu lanțurile, folosindu-i pe post de proiectile și înnecându-i în tornade de foc.  Mulți dintre aceștia sunt apoi trimiși pe Styx în jos cu ajutorul unor mișcări brutale, nerecomandate minorilor, cum ar fi smulgerea capului cu mâinile goale sau eviscerarea.

Kratos nu trebuie să înfrunte însă numai monștri marini și ciclopi ci și o serie de puzzle-uri mai mult sau mai puțin intuitive. Există câteva secțiuni în care producătorii se străduiesc prea mult să realizeze un mecanism inteligent, complicând excesiv lucrurile, însă în general conceptele sunt interesante și funcționale.

Locațiile din Ascension sunt o încântare, artiștii reușind să creeze din nou o lume mitologică de proporții epice. Din interiorul titanului osândit Aegaeon Hecatonchires și până la templul oracului din Delphi, totul arată superb. Camera care urmărește constant unghiuri cât mai interesante contribuie și ea la senzația de blockbuster a jocului.

Bug-urile sunt extrem de puține, însă am întâlnit unul destul de deranjant în momentul în care am încercat să rejucăm capitolul 27 iar camera rămânea constant blocată, refuzând să urmărească protagonistul.

Multiplayer

Din păcate jocul nu a fost încă lansat oficial și nu am avut încă ocazia să testăm această componentă a jocului însă vom reveni cu un update în momentul în care serverele vor fi pregătite. Sony promite elemente extrem de interesante iar beta-ul ne-a atras și el atenția.

Concluzie

God of War Ascension este un joc solid, care duce mai departe toate atuurile seriei, fiind de neratat pentru fanii lui Kratos. Nu ne-ar fi deranjat puțin mai mult curaj și inovație, însă sperăm să le regăsim într-un God of War next gen. connect îi acordă lui God of War Ascension nota 9.

Etichete: , , , ,