BRD a lansat serviciul de mobile banking. Permite transferuri prin NFC, cod QR sau SMS

⇣ Sari la articol

BRD Societe Generale a anunțat astăzi lansarea aplicației de mobile banking MyBRD, adaptată pentru toate dispozitivele mobile. Aplicația permite realizarea transferurilor de bani, plata facturilor sau actualizarea informațiilor din conturi în timp real. Totodata, au fost implementate o serie de modalități inovatoare de transfer: prin scanarea codului de bare de pe factură, prin coduri QR, prin SMS sau prin NFC.

MyBRD Mobile 2

Evoluția segmentului de soluții mobile (smartphone-uri și tablete) și creșterea plăților cu cardul sau cu smartphone-urile au fost definitorii în decizia de a lansa o aplicație de mobile banking. Conform cifrelor furnizate de oficialii BRD, rata de penetrare a telefoniei mobile în România este de 120%, smartphone-urile reprezentând 17%, în timp ce tabletele vor crește la 450.000 de utilizatori până la sfârșitul anului 2013. În plus, numărul conexiunilor mobile la internet este de aproximativ 3 ori mai mare decât al celor fixe.

În timp ce alte bănci au de ceva vreme aplicații de mobile baking pentru platformele iOS, Android sau Windows Phone, BRD a lucrat la dezvoltarea aplicației MyBRD Mobile pentru aproximativ un an și jumătate. Bogdan Spuza, Director Executiv și de Marketing în cadrul BRD, a declarat că s-a dorit o soluție care să funcționeze cu toate telefoanele mobile. Nu s-au vizat doar smartphone-urile, aplicația fiind accesibilă și pe tablete (iOS, Android), prin browser (www.mybrdmobile.ro) sau prin USSD la numărul *117#. De asemenea, platforma de internet banking “nu este cea mai bună soluție din România și se va lansa o nouă versiune în perioada următoare”, a completat Bogdan Spuza.

Aplicația are funcții importante pentru clienții BRD, dar oferă și o serie de informații publice. Orice utilizator care descarcă aplicația poate vedea informații despre cursul valutar, poate localiza ATM-urile BRD (din cele peste 900) și le poate căuta după anumite zone (de ex: unități în Piața Victoriei), poate simula un împrumut și poate vedea informații referitoare la dobânzi.

Clienții BRD au acces la aplicație 24/7, primesc actualizări și notificări ale tranzacțiilor în timp real, au acces pe mai multe dispozitive, pot vedea extrasul de cont și un istoric al tranzacțiilor. În ceea ce privește tranzacțiile, prin aplicația de mobile banking BRD se pot realiza transferuri de bani între conturi proprii, transfer către beneficiari naționali și se pot plăti facturi. Codurile de bare de pe facturi pot fi scanate cu ajutorul camerei de pe smartphone, se poate realiza un transfer cu ajutorul unui cod unic QR care deține informațiile beneficiarului și este posibilă transferarea prin atingerea telefoanelor prin NFC (Near Field Communication).

Una dintre cele mai inedite și, cred eu, utilă opțiune de transfer este cea prin SMS. Practic, un client BRD transferă o sumă de bani către un număr de telefon, iar beneficiarul (nr. de telefon) se duce la bancă în maxim 48 de ore și ridică banii. Ajuns la bancă, beneficiarul este nevoit să prezinte numărul de telefon, actul de identitate, suma exactă transferată și cele două coduri de securitate. Un cod de securitate este primit prin mesaj de beneficiar la primirea mesajului, iar celălalt cod trebuie să fie transmis de clientul care a trimis banii (prin SMS sau telefonic). Soluția cu cele două chei de securitate ar putea fi considerată cam greoaie, dar este una necesară.

Costul tranzacțiilor realizate prin aplicație este similar cu al celor realizate prin internet banking și cu 30-40% mai mici decât la ghișeu. Costul lunar de utilizare al aplicației pentru clienți este de 1 euro/lună.

Asus