Noi tendințe business semnate Samsung. Interviu cu Stephen Taylor, Chief Marketing Office Samsung Europa

Scris de | 15 septembrie, 2014
Noi tendințe business semnate Samsung. Interviu cu Stephen Taylor, Chief Marketing Office Samsung Europa

 

stephen-taylor-samsungCompania Samsung a lansat în acest an o multitudine de produse de ultimă generație, care punctează prin inovație și performață. Ce caracteristici de top prezintă noile smartphone-uri business, care sunt ultimele dispozitive inteligente purtabile lansate pe piață, dar și care este profilul de consumator european în viziunea companiei, am aflat de la Stephen Taylor, Chief Marketing Officer pentru Samsung Europa.

connect: În momentul de faţă Samsung a pre­zentat nu unul ci două modele business, vorbim desigur de Galaxy Note 4 şi Galaxy Edge. Vizavi de primul model, aş dori să ne enumeraţi îm­bunătăţirile majore faţă de Galaxy Note 3, iar în ce priveşte Galaxy Edge, aş dori să ştiu dacă nu cumva se va duce o luptă pe piaţă între cele două smartphone-uri?

Stephen Taylor: În primul rând Samsung Galaxy Note 4 este un model premium şi tre­buie să începem cu elementele de design, de exemplu avem o carcasă cu inserturi metalice, cu linii business. În al doilea rând trebuie să remarcăm display-ul QuadHD, unde avem îmbunătăţiri pe partea de rezoluţie, vorbim de 1440 x 2560 pixeli, iar tehnologia de ecran SuperAMOLED permite redarea de culori vibrante.

Şi platforma UX se bucură de o serie de trans­formări, aceasta a fost simplificată, devine mai activă, cu widget-uri noi, dar în acelaşi timp creşte funcţionalitatea S Pen-ului, pentru a aco­peri necesităţile de zi cu zi. De altfel, acesta poa­te fi folosit aidoma unui maus, pentru a selecta şi finaliza diferite activităţi business. Desigur sensibilitatea S-Pen-ului a crescut semnificativ, de exemplu acesta poate identifica mult mai rapid diferite moduri de scriere. Alte plusuri sunt date de puterea bateriei şi de accesoriile aferente Galaxy Note 4.

În ceea ce priveşte a doua întrebare, Sam­sung Galaxy Edge va fi prezent doar pe anu­mite pieţe și într-o ediție limitată. Şi aici avem un smartphone premium, inovativ, ce vine cu un ecran curbat (lateral dreapta), o tehnologie interesantă care îşi găseşte aplicabilitate în acest domeniu. Pe latura curbată poţi să navighezi prin meniu sau să primeşti notificări chiar dacă ecranul este închis.

Samsung Galaxy Edge se adresează celor pa­sionaţi de avansul tehnologic, de ultimele nou­tăţi în materie, iar Samsung Galaxy Note 4 are deja format un profil de utilizator, care doresc un ecran mare şi vor să se bucure de funcţiile business oferite de S Pen.

connect: Cum a fost primit Galaxy S 5 de piață și cât de importantă este seria Galaxy Note pentru companie?

Stephen Taylor: Pe o piață care a încetinit mo­toarele, Samsung Galaxy S5 a fost bine primit de consumatori, iar vânzările continuă să crească. Vorbim de un model care performează din acest punct de vedere. În ceea ce privește Galaxy Note 4, acesta prin ecranul mare este un produs de nișă, care se adresează unui anumit tip de uti­lizator. Cu toate acestea, din punct de vedere al vânzărilor, seria Note reprezintă 10% din totalul de smartphone-uri comercializate de Samsung. Prin urmare vorbim de model strategic pentru companie, care include o tehnologie de ultimă generație, fiind un deschizător de drumuri.

connect: Putem concluziona că apariția smartphone-urilor cu display mare determină scăderea pieței de tablete?

Stephen Taylor: Nu cred că există o corelare directă. Cred că avem în continuare consuma­tori care sunt mai atrași de smartphone-urile cu un ecran mai mic, iar pentru ei tabletele repre­zintă în mod clar o altă categorie de produse. În ceea ce privește funcționalitatea ecranelor mari, vor fi utilizatori care vor spune că un ast­fel de smartphone le oferă confort în operare și utilizare, prin urmare nu vor mai avea nevoie de o tabletă. Acest lucru nu reiese însă pentru moment din cifrele de vânzări, poate pe viitor.

connect: Compania Samsung produce prepon­derent modele Android. Cât de importantă este relația cu Google? Tizen sau Android?

Stephen Taylor: Avem o relație foarte bună și deschisă cu Google, iar pentru noi platforma Android este importantă. Desigur, vom folosi ambele platforme, atât Tizen cât și Google, pentru diferite tipuri de produse, deoarece este important să fim deschiși și mai ales să oferim consumatorilor posibilitatea de a alege.

connect: Piața de dispozitive inteligente pur­tabile tinde să devină tot mai animată. Cum se raportează compania Samsung la noile tendințe și care credeți că ar trebui să fie următorul dispozitiv inteligent?

 Stephen Taylor: Piața de dispozitive inteligen­te este cu adevărat incitantă, iar noi suntem des­chizători de drumuri în acest domeniu, prin produsele inovative lansate. Anul trecut am lansat ceasul inteligent Gear, iar anul acesta am introdus Gear 2 și Gear Fit, ceea ce ne recoman­dă drept lider pe acest segment. Cel mai recent model este Samsung Gear S, iar acesta face un pas un important în direcția în care Samsung vede dezvoltarea acestor produse. Vorbim de o premieră, este primul ceas inteligent ce inclu­de o conexiune 3G, cu nano-SIM. Prin urmare un model care poate opera independent, nu mai suntem legați de conexiunea Bluetooth cu smartphone-ul.

În ceea ce privește piața de dispozitive inte­ligente purtabile se estimează că în următorii 3-5 ani la nivel global vor fi comercializate aproximativ 100 de milioane de unități. Este un volum important, iar noi ne bucurăm că suntem pioneri în acest domeniu și cred că în scurt timp ne vom bucura și de alte accesorii inteligente.

connect: Care este profilul de consumator la nivel european? Este mai ușor de implementat un smartphone semnat Samsung în America decât în Uniunea Europeană?

Stephen Taylor: Când vorbim de UE avem în față un spațiu complex, extrem de diversificat, cu un profilul de consumator ce diferă de la o țară la alta. Mai mult, trebuie să ținem cont de faptul că tehnologia se dezvoltă într-un ritm alert, probabil mult mai repede decât puterea noastră de înțelegere și acomodare. Una peste alta însă europenii sunt exigenți, atât față de brand cât și față de produs, iar dacă nu le livrezi exact ce își doresc, răspunsul va fi prompt și vor alege un alt producător.

În ceea ce privește implementarea unui smartphone, în spațiul european avem o multi­tudine de rețele telecom, aflate în diferite stagii de implementare. Este mai ușor când vorbim de America, deoarece avem în față o singură țară, cu rețele unitare din punct de vedere tehnic, dezvoltate de un număr redus de companii. Totuși, Samsung colaborează cu toate compa­niile telecom din UE pentru a le oferi exact soluțiile și produsele de care au nevoie.

connect: Cum poate fi transformat Samsung într-un brand mai iubit?

Stephen Taylor: Înainte de toate trebuie să avem în vedere o comunicare mai directă cu clienții, atât simpli consumatori cât și business, prin crearea unor conturi de utilizator. În acest fel oferim un service personalizat și mai ales creăm o conexiune mult mai strânsă cu aceștia. Procedând astfel nu vom avea decât de câștigat, iar faptul că suntem un brand iubit vine de la modul în care consumatori vorbesc despre noi.