Huawei pune accentul pe modelele premium – interviu cu Yanmin Wang, President of Device, Huawei CEE & Nordic.

Piața din România va juca un rol tot mai important în strategia de dezvoltare pusă la cale de compania Huawei: înainte de toate clientul trebuie să știe că va primi un produs de înaltă calitate, cu o valoare adăugată indiscutabilă, iar în al doilea rând, că modelele premium lansate la nivel global vor ajunge și în magazinele noastre în scurt timp. Mai multe am aflat, de la Yanmin Wang, President of Device, Huawei CEE & Nordic.

Scris de | 23 ianuarie, 2018

connect: Ne puteți oferi o scurtă carte de vizită profesională?

Yanmin Wang: Lucrez în cadrul acestei companii încă din anul 1999, deci de mai bine de 18 ani. În ultimii 14 ani am lucrat în cadrul departamentului R&D – Dezvoltare și Cercetare. Prima mea funcție a fost Head of smartphone division, așa că principala mea misiune este să planific, să desenez și să dezvolt noile produse. Am fost apoi promovat CEE & Nordic Terminal Device President, o funcție care presupune contactul cu piețe foarte diferite, precum cele din Norvegia, Danemarca sau Suedia. Un job foarte solicitant, cu multe provocări. În ultimii 3 ani am obținut rezultate notabile, așa că din 2014 am început să construim brandul Huawei pe baze mult mai consolidate. Cota noastră de piață era doar 3-4% la acea vreme. Astăzi, vorbim de 18-20% pentru toată această regiune, fiind singurii din ultimii 3 ani care au reușit să evolueze în acest fel pe piața terminalelor de telefonie mobilă. Suntem foarte mândri de aceste realizări.

connect: Ce factori credeți că au determinat ca Huawei să devină compania puternică de azi?

Yanmin Wang: Cred că faptul că suntem o companie care investește mereu în tehnologia de ultimă oră. Acest aspect este absolut esențial pentru succesul companiei Huawei. În al doilea rând, noi suntem foarte diferiți față de competiție. Noi provenim din industria telecom, avem propriile noastre platforme și echipe în aproape toate țările de pe glob. Deținem echipe locale și echipe de service locale, suntem total diferiți față de ceilalți. Platformele ne sunt de mare ajutor. În al treilea rând, avem o direcție foarte clară încotro ne îndreptăm. Trebuie să avem succes, este singurul mod în care ne construim brandul și continuăm s-o facem neîncetat, pentru că acesta este un „consumer business”, nu o afacere de tip telecom. Trebuie să comunicăm cu toți clienții noștri. Produsul, performanța și construirea brandului sunt cele trei direcții care ne asigură dezvoltarea în acest moment. Acești factori cheie ne-au adus succesul și în anii trecuți, deci cred cu tărie că în viitor, dacă păstrăm această strategie, vom fi câștigători.

connect: Care sunt cele mai importante piețe pentru Huawei?

Yanmin Wang: Avem două în Europa Centrală și de Est, una este Polonia, datorită populației mari, de aproximativ 40 de milioane de cetățeni. Cealaltă țară de succes este România! Fiind pe locul doi ca număr de locuitori în regiune, cu aproximativ 20 de milioane, România este foarte importantă pentru noi. Din țările nordice, trebuie să menționez pe primul loc Suedia, cu aproape 10 milioane de locuitori. De asemenea, Suedia este foarte influentă la multe niveluri pentru toate țările nordice. Turcia vine apoi la sud, datorită caracterului său de societate nouă, cu un potențial foarte mare, datorat în are măsură unei populații relativ tinere, la nivelul întregii țări.

connect: Cât de mult investește Huawei în aceste regiuni și care sunt așteptările companiei?

Yanmin Wang: Cred că ați pus o întrebare foarte bună. Ne interesează în primul rând să ne consolidăm brandul, cum spuneam și mai înainte. Este foarte important pentru noi, așa că marketingul este o prioritate, un „must”. Cel puțin pentru România, noi avem planuri serioase, de a fi prezenți pe toate canalele media cu o comunicare cu campanii de 360 de grade. Trebuie să convingem cu echipele locale că Huawei este un brand de încredere. Clienții trebuie să știe că vor primi un produs de înaltă calitate, care le poate aduce o valoare adăugată indiscutabilă, îmbunătățindu-le viața. Este o prioritate pentru noi această comunicare, în care vom investi. De asemenea, vom investi în echipele locale. Trebuie să consolidăm în primul rând aceste echipe locale, întrucât vânzările, logistica, marketingul și activitatea de service sunt extrem de importante pentru noi, alături de performanța pe plan local. Ne dorim o afacere pe termen lung, așa că performanța este extrem de importantă.

connect: În septembrie anul acesta, Huawei a depășit pentru prima oară Apple în topul vânzărilor de smartphone. România a fost pe locul doi în materie de vânzări pentru Huawei în Europa, deci care ar fi așteptările pentru anul viitor?

Yanmin Wang: Cred că România este în continuare o piață extrem de importantă pentru noi, cu un spațiu mare de îmbunătățire. În anii trecuți, poate nu am avut cea mai bună strategie aici, dar am învățat și suntem gata acum de performanță. Până acum doi ani ne-am concentrat pe modelele „entry level”. Pentru un consumator, un model „entry level” nu este bun până la urmă prin definiție. Așa că, anul trecut am făcut o schimbare. Trebuie să furnizăm produse cu valoare adăugată, dar cu o experiență foarte bună pentru consumator. De asemenea, trendul național în România este următorul: oamenii îți cumpără al treilea sau al patrulea telefon inteligent. Trebuie să le oferim produse pe măsura așteptărilor. Oamenii evoluează și se așteaptă la un produs cu performanțe foarte bune. Poate fi camera, ecranul sau viteza procesorului. Poate fi designul sau sistemul de operare. Trebuie să venim în îndeplinirea acestor cereri din partea pieței, așa că facem eforturi în acest sens, mai ales în direcția produselor de clasă medie. Dorim să le oferim tuturor canalelor de distribuție cele mai bune opțiuni în materie de produse, pentru orice fel de cerere. Cred că pe viitor, avem nevoie de mai multe produse din zona de premium, piața fiind atunci pregătită pentru acest lucru. În anii următorii, concentrarea noastră va fi pe îmbunătățirea imaginii produsului, întrucât noi credem că produsele noastre sunt deja la un nivel de calitate superior. Vom trece și la nivelul percepției de la nivelul mediu la cel superior.connect: Cum comentați câștigarea de către Huawei P10 Lite a pemiului Best Smartphone middle class în cadrul Galei premiilor connect 2017? Ce credeți că face acest model atât de popular printre clienți?

Yanmin Wang: În primul rând țin să vă mulțumesc pentru această onoare, suntem foarte bucuroși. Clienții noștri preferă un design actual, bun, P10 Lite având un design cu totul special. Vorbim de sticlă premium, de detalii extraordinare, care completează caracteristicile tehnice de excepție. Avem o cameră foto extrem de performantă. De asemenea, memoria este suficientă, iar chipsetul este de ultimă tehnologie. Menționez că suportă rețeaua 4G, un aspect extrem de important azi. Toate aceste calități devin tot atâtea argumente puternice pentru ca un client să cumpere acest produs, despre care noi chiar credem că este un telefon extraordinar. Acest model este, de asemenea, cel mai popular model în clasa sa și în Polonia, Cehia și Ungaria, fiind în toată această zonă geografică extrem de cerut și căutat.

connect: Huawei Mate 10 Pro este disponibil începând cu această iarnă și în România. Date fiind prezența inteligenței artificiale și a NRU, ce ne mai puteți spune despre acest model revoluționar?

Yanmin Wang: Seria nouă Mate este disponibilă acum și în România, după un succes imens în China și unul apreciabil în întreaga lume. Această tehnologie revoluționară, în speță noul chip îmbunătățit, va aduce o experiență cu totul nouă către consumator. Seria Mate are un argument suprem de vânzare, acesta fiind AI. În zilele noastre, toată lumea vorbește despre inteligență artificială. Suntem prima companie din sectorul telecom care am integrat inteligența artificială într-un terminal. AI înseamnă că avem de-a face cu două calități de bază: date inteligente și capacitate de calcul. Aceste două funcții au fost integrate în procesorul nostru pentru a oferi o experiență de tip premium. Noile funcții pe care noi le-am adăugat grație acestor tehnologii vor fi un deliciu pentru clienții noștri și au deschis deja o nouă cale în industria telecom. Iar designul telefonului  Mate este absolut genial. Odată folosită AI, aceasta va detecta cei mai buni parametri pentru a face fotografii cât mai clare. Funcția va alege cei mai buni parametri, fie că este vorba de lumină, contrast sau subiectul fotografiei. Deci, asemeni unei camere profesionale.Pe lângă fotografii frumoase, avem și o nouă funcție de traducere, realizată în colaborare cu Microsoft, care necesită o mare putere de calcul. Avem de-a face cu o viteză de calcul și de schimb de date incredibilă, care face ca traducerea să fie realizată într-un timp real. Camera la rândul ei deține un senzor foarte mare în interior. Sistemul de stabilizare optică, alături de lentilele Leica, pot oferi o calitate extrem de înaltă. Veți realiza fotografii extrem de calitative chiar și în condiții de lumină slabă.

Bateria extrem de performantă, de 4000 mAh este destinată celor care chiar folosesc în mod excesiv telefonul. Este performantă în primul rând pentru nevoile consumatorului, dar și pentru a susține toate funcțiile AI și noul procesor, beneficiind de o încărcare extrem de rapidă. Ecranul full display este absolut minunat, pe lângă toate aceste caracteristici tehnice revoluționare. Extrem de elegant, un produs premium, cu o tehnologie inovatoare. Mate 10 Lite și Mate 10 Pro oferă mai multe opțiuni decât telefoanele deja prezente pe piață, fiind modele revoluționare.

connect: Care sunt valorile Huawei la nivel mondial?

Yanmin Wang: Compania noastră este valoarea la care ne raportăm în sine. Vrem să conectăm fiecare ființă umană și fiecare mașină, acest lucru poate fi realizat foarte ușor. Oriunde, oricând. Cu ajutorul infrastructurii Huawei din sectorul telecom, putem realiza acest lucru și mai bine.

connect: Care este profilul clientului Huawei?

Yanmin Wang: Să știți că este destul de dificil de realizat, având în vedere că foarte multă lume apreciază astăzi produsele Huawei. Cred că în România, clientul tipic este orientat foarte mult către tehnologie, mai ales de ultimă oră. Probabil că profilul demografic îi include în cea mai mare măsură pe cei tineri și de vârstă mijlocie, dar din ce în ce mai multe femei ne apreciază produsele.

connect: Un argument final pentru clienții Huawei?

Yanmin Wang: În viitorul apropiat, vom oferi, cu siguranță, mai multe tehnologii avansate pentru a le integra în terminalele noastre, cum ar fi un telefon inteligent sau un ceas inteligent. De asemenea, ne vom extinde și în zona computerelor personale. Interacțiunea dintre oameni va fi cu siguranță îmbunătățită într-un mod major, cu ajutorul tehnologiilor și produselor noastre. În fiecare an vom lansa un nou software și un nou chipset performant. Pe bază de software și hardware performante, putem integra și dezvolta produse noi, la fel de performante. Ne dorim să conectăm cât mai multe mașini și oameni, automobilele sunt tot mașini, așa că ne gândim cum în viitor totul va fi conectat. Lucrăm deja cu Mercedes și Audi pentru module de conectivitate internă. Ajutăm acești producători automobilistici să realizeze o conexiune continuă, cum cere publicul în prezent.

connect: Dacă ați alege cât mai puține cuvinte care să descrie Huawei, care ar fi acestea?

Yanmin Wang: MIP – Make it Possible. Cu o cifră de afaceri de 80 miliarde de Euro, Huawei este prezent în toată lumea, evoluând organic, de la firma de telecom de odinioară la compania puternică de azi, prezentă în Top Fortune.Nu ne-am fi imaginat acum 20 ani că vom deveni atât de mari, de importanți și de performanți. Totul este posibil, așa că noi îl facem posibil – Make It Possible.

connect: O întrebare obișnuită pentru intervievații connect. Ce device-uri folosiți zilnic?

Yanmin Wang: Smartphone-ul, care nu este doar atât. Pe lângă funcțiile sale de bază, mă ajută să mă conectez cu lumea. Toate emailurile, mesajele din social media, fotografiile sau lecturile mele sunt acum accesate mult mai repede prin intermediul telefonului inteligent, care este ca o extensie a corpului meu.

Acest articol a fost preluat integral din revista connect nr. 144, winter edition 2017.

Etichete: