Quo vadis mașina electrică

⇣ Sari la articol
Quo vadis mașina electrică

Potrivit Reuters: producătorii auto din întreaga lume fac eforturi puternice pentru dezvoltarea de noi stații și rețele de rapide de încărcare pentru mașinile electrice, totul pentru ca acestea să fie adoptate la o scară cât mai mare și cât mai repede. Totuși în Europa, companiile de energie electrică și operatorii de rețea testează dacă nu este mai inteligent și desigur mai ieftin să alegi calea mai lentă, încărcarea de noapte. Astfel, un studiu realizat în Germania cu privire la modul în care posesorii de mașini electrice își încarcă automobilele, și care a durat 15 luni, a concluzionat faptul că aceștia pot accepta faptul ca mașinile lor să se încarce noaptea, mai lent, dar cu beneficii pe partea financiară ori privind buna funcționare a bateriilor.

Perspectiva câtorva milioane de mașini electrice care ies concomitent pe șosele, datorită faptului că oficialii germani limitează gradual vânzările de noi mașini diesel ori pe benzină, este văzută ca o provocare majoră pentru companiile producătoare de energie electrică din Germania, care ca stat a făcut tranzitul de la energia nucleară și cea realizată pe bază de cărbune, la cea solară sau eoliană, care sunt mai puțin predictibile. Însă, consumul ridicat poate fi o problemă, pot face față acestei provocări rețele electrice? Desigur, dacă de exemplu încărcare are loc noaptea – analiza efectuată în suburbia orașului Stuttgart, de unul dintre furnizorii de energie electrică a arătat faptul că numărul mai ridicat de mașini electrice puse la încărcat concomitent, nu a afectat sub nici o formă rețeaua, însă vorbim aici de o alimentare lentă, nu de una ultra rapidă.

Ce alte concluzii au tras specialiștii germani și care țări, precum Norvegia, se vor confrunta cu un consum sporit de energie electrică în contextul adoptării în număr tot mai mare al mașinilor electrice, poți afla citind aici.