În intervalul aprilie-iunie, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 242 milioane €. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, cifra de afaceri este în scădere cu 10%. Evoluția negativă este determinată de scăderea semnificativă a vânzărilor de echipamente și de o scădere moderată a veniturilor din servicii, scăderi înregistrate în contextul crizei COVID-19.
Rețea
Orange a continuat investițiile în infrastructură, în trimestrul 2 al acestui an fiind oferit acces la conectivitate 4G+ în 815 de noi localități, pentru un număr de peste 1.1 milioane de locuitori din localitățile nou acoperite și din localități care au beneficiat de lucrări de densificare a rețelei. La finalul lunii iunie, 59.63% din populația țării avea acces la viteze 4G+.
Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe segmentul B2B, în trimestrul 2 al anului 2020 a fost înregistrată o creștere de 22% a veniturilor din internet fix, susținută de extinderea rețelei proprii de fibră optică și a capacității retelei 4G+. De asemenea, companiile au căutat soluții de conectivitate menite să le ajute să rămână aproape de clienții, de angajații și de partenerii lor, aspect vizibil prin creșterea interesului pentru serviciile de ICT și pentru soluțiile ce facilitează telemunca – Cloud, platforme colaborative, soluții de securitate cibernetică, Call Center si Contact Center – linie de business care a înregistrat o creștere de 55% față de T2 2019.
În contextul fără precedent generat de criza COVID-19, serviciul Orange Money a înregistrat un număr record de tranzacții, depășind 1 milion de tranzacții în trimestrul 2 al acestui an, de 5 ori mai multe față de T2 2019. Baza de utilizatori a Orange Money a înregistrat o creștere de 58% în T2 2020 comparativ cu T2 2019, ajungând la peste 222.000 clienți la 30 iunie 2020. Totodată, în perioada aprilie – iunie 2020, numărul de accesări ale aplicației Orange Money a crescut de 3,5 ori comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Un număr din ce în ce mai mare de clienți au ales interacțiunile digitale, atât pentru servicii de suport și de administrare conturi, cât și pentru achiziția de noi servicii și produse Orange. În perioada aprilie – iunie a acestui an, numărul de utilizatori activi ai aplicației My Orange a crescut cu peste 20% față de trimestrul anterior, iar numărul tranzacțiilor de tip plăți facturi și reîncărcări prepay înregistrate prin interfața web sau aplicația My Orange a crescut cu peste 30%. Mai mult, în T2 2020 numărul de comenzi în magazinul online s-a triplat, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
“Primele 6 luni ale acestui an au fost printre cele mai dificile din ultima decadă, în care conectivitatea a devenit esențială, atât pentru clienții consumer, cât și pentru clienții companii. Ne-au învățat însă o lecție importantă,