SpaceX dorește să conecteze vehiculele în mișcare, inclusiv avioane, nave și camioane mari, la serviciul său de internet prin satelit Starlink, potrivit unei cereri pe care compania a depus-o vineri Comisiei federale de comunicații (FCC).
În prezent, Starlink oferă comunităților rurale și insuficient deservite cu bandă largă prin intermediul celor 1.122 de sateliți pe orbită a Pământului. Seturile Starlink costă 499 USD în avans, plus 99 USD pe lună pentru un abonament. Acum, firma spațială intenționează să utilizeze antene care se pot monta pe vehicule, nave și aeronave și sunt „identice din punct de vedere electric” cu terminalele de utilizator existente, se arată în dosar.
CEO-ul SpaceX, Elon Musk, a declarat luni într-un tweet că antenele nu vor conecta mașinile Tesla la Starlink, deoarece terminalele sunt „mult prea mari”. „Aceasta este pentru avioane, nave, camioane mari și RV-uri”, a spus acesta.
La cererea de vineri, directorul pentru politici prin satelit al SpaceX, David Goldman, a declarat că antena „va servi interesului public” și „va permite operatorilor și pasagerilor să acceseze servicii care să permită creșterea productivității”.
„Volumul traficului care circulă peste rețelele lumii a explodat”, a spus Goldman. „Utilizatorii nu mai sunt dispuși să renunțe la conectivitate în timp ce se deplasează.”
Anul trecut, SpaceX a solicitat autorizației FCC pentru a testa Starlink pe navele pe care le folosește pentru recuperarea rachetelor care au aterizat în ocean, a raportat CNBC. Însă scrisoarea de vineri este pentru o „licență generală” pentru operațiuni.
De la lansarea beta-ului „Better Than Nothing” de la Starlink în octombrie, acesta a câștigat peste 10.000 de utilizatori și funcționează în cel puțin șase țări. La începutul lunii februarie, SpaceX a început să ofere pre-comenzi de 99 USD pentru Starlink în Australia, Noua Zeelandă, Mexic și în zonele din SUA unde Starlink nu este încă activ.
Cea mai recentă lansare a satelitului Starlink a avut loc joi, când racheta Falcon 9 a SpaceX a livrat alți 60 de sateliți pe orbită, adăugându-se constelației sale în continuă expansiune. Compania își propune să aibă până la 42.000 de sateliți pe orbită până la mijlocul anului 2027.