Întrucât NASA ia in considerare condițiile omenirii, investițiile pe care le direcționează spre explorarea spațiului ajung adesea la îmbunătățirea vieții pe Pământ – și acum este pe cale să grăbească o parte din acea muncă prin start-up-uri. SMART, un startup fondat în 2020, are un parteneriat cu NASA prin Space Act Agreement și face parte din programul oficial Startup Program al agenției care își propune să comercializeze unele dintre inovațiile sale. Tânăra companie a dezvăluit astăzi primul său produs: o anvelopă de bicicletă fără aer, bazată pe tehnologia inginerilor NASA, creată pentru a face viitoarele rover lunare și marțiene și mai rezistente.
Anvelopa METL a SMART este primul produs al activității startupului cu Centrul de Cercetare Glenn al NASA, unde inginerii NASA, Dr. Santo Padula și Colin Creager, au dezvoltat mai întâi așa-numita tehnologie „aliaj de memorie a formelor” (SMA). SMA permite o anvelopă construită în întregime din arcuri interconectate, care nu necesită umflare și, prin urmare, este imună la înțepături, dar care poate oferi în continuare o tracțiune echivalentă sau mai bună în comparație cu anvelopele gonflabile din cauciuc și chiar unele capacități integrate de absorbție a șocurilor.
Dezvoltarea cheie a Dr. Padula și Creager a fost crearea unui aliaj care să poată reveni la forma lor la nivel molecular, ceea ce înseamnă că se pot deforma pentru a se adapta la teren neuniform, inclusiv obstacole precum pietriș și gropi. SMART, care este cofondat de campionul „Survivor: Fiji”, Earl Cole și inginerul Brian Yennie, a lucrat împreună cu Padula și Creager, împreună cu fostul stagiar NASA Calvin Young, pentru a aplica beneficiile SMA pe piața de consum. Aceștia vizează mai întâi piața ciclismului cu anvelopa lor METL, care urmează să devină disponibilă publicului larg la începutul anului viitor. Ulterior,
SMART intenționează să urmărească aducerea anvelopelor SMA și în industria autovehiculelor. Tehnologia SMART are potențialul de a face ca anvelopele plate sau sub umflare să devină un lucru din trecut, astfel ar putea reduce costurile și pierderile pe termen lung, suplimentând nevoia de anvelope de cauciuc, care necesită înlocuiri frecvente și pot fi un pericol pentru bicicliști sau șoferi. SMART folosește, de asemenea, WeFunder pentru a căuta investiții de capital, cu SAFE-uri disponibile în prezent la o limită de evaluare de 8 milioane de dolari.