Cât au cheltuit europenii pe cumpărăturile online în 2020

Scris de | 7 aprilie, 2021
Cât au cheltuit europenii pe cumpărăturile online în 2020

În 2020, piața globală de comerț electronic a crescut cu aproape o treime (27,6%) în comparație cu 2019. Cu toate acestea, în ciuda potențialului de dezvoltare a lumii digitale, în doar 18% din IMM-urile europene din mediul online vânzările au fost mai mari de 1% din totalul cifrei de afaceri.

În același timp, europenii au cheltuit între 100 și 500 de euro pe cap de locuitor pentru cumpărături online în 2020. Dacă se așteaptă ca țările din Europa Centrală și de Est să fie motorul comerțului online european, afacerile din acest segment trebuie să se adapteze noii generații de consumatori, una cu obiceiuri de cumpărare foarte specifice.

Tiparul consumatorului modern a fost, fără îndoială, modificat de pandemie. În ultimul an, s-a constatat un proces rapid de digitalizare a societății, precum și apariția și consolidarea de noi obiceiuri ale celor ce fac cumpărături pe Internet.

După cum subliniază ZEN.com, numind noua generație de consumatori Lazy Conquerors („Cuceritorii Comozi”), acest lucru este pozitiv. Noul tip de consumator a dezvoltat o serie de trăsături care obligă, în mod firesc, afacerile din mediul online să crească calitatea serviciilor.

Într-un nou raport, fintech-ul european analizează trăsăturile de bază ale acestor consumatori și așteptările pe care le au.

  1. Sunt nerăbdători și vor un proces de cumpărare rapid

Aceasta este o caracteristică a întregii Generații Z. Astfel, 6 din 10 consumatori din acest segment refuză să folosească aplicații sau website-uri care se încarcă greu sau propun o experiență de navigare complicată. De asemenea, aceștia încheie un apel telefonic dacă nu li se răspunde în cel mult 45 de

secunde. Majoritatea tinerilor susțin că termenul maxim până la care trebuie să li se livreze o comandă nu trebuie să depășească 3 sau 5 zile. Mai mult decât atât, ei consideră că livrarea rapidă este ceva firesc, prin urmare nu sunt dispuși să plătească nimic în plus pentru un astfel de serviciu.

  1. Își doresc flexibilitate din partea comercianților

Cuceritorii Comozi vor să aibă libertatea de a returna un produs, fără a se îngrijora cu privire la posibilitatea ca magazinul să nu le accepte solicitarea. Jumătate dintre consumatorii europeni care au comandat online în 2020 au returnat o achiziție. Acest lucru se întâmplă în special în cazul articolelor de îmbrăcăminte sau încălțăminte. Clienții magazinelor online comandă adesea același articol în mai multe mărimi pentru a alege varianta potrivită și returnează celelalte produse.

  1. Nu țin cont de granițe atunci când fac cumpărături

Cu o creștere de 82% a comerțului transfrontalier la nivel mondial anul trecut, nu este de mirare că peste 220 de milioane de europeni au făcut o achiziție din străinătate în 2020. Cuceritorii Comozi se numără printre ei și au încredere în magazinele online străine, în special în cele din China, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii. Sunt foarte dispuși să comande din orice magazin online, atât timp cât pot beneficia de o ofertă interesantă. Cu toate acestea, cei mai mulți sunt exigenți în o serie de privințe: prețul trebuie să fie afișat clar (preferabil în moneda locală a țării din care provine cumpărătorul), iar taxele suplimentare și cele vamale trebuie să fie comunicate vizibil.

  1. Au așteptări ridicate de la ceilalți

Cuceritorii Comozi vor să fie tratați într-un mod unic. Acordă atenție schimbărilor de mediu, sustenabilității și modului în care companiile se implică în activități și proiecte de responsabilitate socială. Vor să simtă că prin banii cheltuiți susțin o cauză nobilă. Dar își doresc, totodată, și să se simtă sprijiniți și să aibă acces la suport clienți timp de 24 de ore. În plus, dacă un magazin online oferă programe de loialitate sau rambursare, clienții sunt mai motivați să revină. Conform datelor disponibile, magazinele care oferă politici clare de rambursare înregistrează o creștere a valorii comenzilor de până la 50%.

Etichete: , ,