Glovo, unul dintre cei mai importanți jucători din lume în livrarea de categorii multiple de produse, a anunțat astăzi o serie de tranzacții separate cu Delivery Hero, una dintre cele mai mari platforme de livrare din lume, pentru cumpărarea unora dintre companiile sale din Europa Centrală și de Est.
Drept urmare, Glovo va achiziționa compania foodpanda în România și Bulgaria, compania Donesi în Serbia, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina, și Pauza în Croația. Valoarea totală a tranzacțiilor se ridică la 170 de milioane de euro.
Achizițiile din Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru și Serbia sunt așteptate să se finalizeze în următoarele săptămâni, în urma îndeplinirii condițiilor necesare și a obținerii aprobărilor de reglementare specifice.
În România, tranzacția va fi finalizată după primirea aprobării Consiliului Concurenței. În această perioadă, cele două platforme, foodpanda și Glovo, vor opera complet independent, având politici de piață separate.
Într-o tranzacție separată, Glovo a anunțat recent că a ajuns la un acord și pentru achiziționarea Ehrana, o companie locală de livrare din Slovenia, pentru o sumă rămasă confidențială. Finalizarea acesteia este preconizată a se încheia în următoarele luni, iar compania lucrează acum îndeaproape cu Ehrana pentru a defini strategia de tranziție pentru utilizatori, parteneri și curieri.
Oscar Pierre, CEO și cofondator Glovo, a declarat: „Pentru strategia noastră pe termen lung, a fost dintotdeauna crucial să ne concentrăm pe acele piețe în care vedem oportunități clare de a fi lider și unde putem construi o afacere durabilă. Europa Centrală și de Est reprezintă o parte foarte importantă a acestui plan. Cei din această regiune au adoptat rapid platformele de livrare la cerere și suntem foarte încântați să ne consolidăm poziția și să ne întărim prezența în țările care continuă să arate un potențial enorm de creștere.”
Niklas Östberg, CEO și cofondator Delivery Hero, a declarat: „Delivery Hero a construit un business care a devenit lider în regiunea Balcanilor în ultimii ani. Cu toate acestea, având o mulțime de priorități operaționale de care să ne ocupăm, credem că Glovo ar fi mai bine poziționat pentru a continua să construiască o experiență de excepție pentru clienții noștri din această regiune.”