INTERVIU Andrei Frona, Masatto: „Trebuie să conștientizăm că este important să investim în sănătatea noastră”

INTERVIU Andrei Frona, Masatto: „Trebuie să conștientizăm că este important să investim în sănătatea noastră”

Scris de | 21 iulie, 2021

Masatto este unul dintre cele mai de succes brand-uri românești, și totodată unul care a plecat de la zero, pe o nișă despre care nu se știau foarte multe, într-o perioadă în care România abia își revenea după o criză economică. Creșterea a fost susținută de la an la an, iar astăzi ajungem să vorbim despre o poveste de succes, care ne arată că munca multă și ambiția ne pot duce departe.

Am stat de vorbă cu Andrei Frona, fondator Masatto, despre cum arată piața fotoliilor de masaj din România, această nișă despre care am fi tentați să zicem că este adresată unui public mai exclusivist, însă despre care aflăm că nu este chiar așa, produsele Masatto avându-și locul chiar și în apartamente sau case mai mici, asemenea electrocasnicelor.

connect: Cum arată peisajul industriei de fotolii de masaj în România? Cât s-a dezvoltat în ultimii ani?

Andrei Frona: Este un produs de nișă, deși muncim de zece ani de zile să îl dezvoltăm și promovăm, investim în imagine, investim în transmiterea beneficiilor acestui produs. Cred ca mai durează cinci ani de zile până să devină un produs mai cunoscut, asta ne dorim. Atât de cunoscut încât să poată fi luat în calcul pentru achiziție la apartament sau la casă. Ca un produs electrocasnic, să spunem.

connect: Cât de bine vândute sunt produsele de acest gen la noi în țară?

Andrei Frona: Surprinzător, piața din România este mai mare decât în multe țări din Europa, mult mai dezvoltată. Vorbim aici despre o dezvoltare mai mare decât în Italia, decât în Ungaria, Austria. Însă piața este destul de mică, este o nișă.

connect: Povestiți-ne puțin despre Masatto, de când sunteți pe piață, cum ați evoluat.

Andrei Frona: Povestea Masatto începe acum zece ani de zile, brand-ul a plecat de la zero. Tot ce înseamnă nume, brand a plecat cu doi ani de zile înainte de lansarea propriu-zisă. Au fost doi ani de studiu, despre piețele din Statele Unite, Australia, Orientul Mijlociu, Europa. Apoi a apărut website-ul. Am plecat cu șapte fotolii în ofertă, cu multe emoții. Șapte bucăți am avut în stoc, nu șapte modele.

Am vândut 2-3 dintre ele, apoi am mai adus. Aveam un depozit în Europa de unde le cumpăram. Și a tot crescut, până acum patru ani de zile, când am început să producem. Din importator/distribuitor, am ajuns producător și distribuitor de fotolii în România, respectiv în Europa. Le producem sub brand propriu, alegem tehnologia, materialul din care sunt făcute, designul.

connect: Care e segmentul de cumpărători căruia i se adresează Masatto?

Andrei Frona: Sunt mai multe game de fotolii de masaj. Putem să încadrăm fiecare tip de client în mai multe game: una de buget, alta de așteptări. Fotoliile pentru acasă sunt cuprinse într-o zonă de preț de la 5.000 până la 12.000 de lei. Pe gama middle avem modele foarte bune, complete si complexe, iar atunci când clientul vrea să investească ne ducem spre 20.000 de lei. Apoi avem gama luxury, care ajunge până la 43.000 de lei. Profilul clientului cel mai întâlnit este bărbatul familist de 35-50 de ani, care vrea un fotoliu de relaxare, de întreținere, căruia i se potrivește un model de la 7.000 la 12.000 de lei. Clientul Masatto este omul care investește în sănătatea lui, om pasionat de tehnologie, de gadgeturi, de tot ceea ce înseamnă lifestyle și mod de viață sănătos.

connect: Care sunt beneficiile pe care le aduc scaunele de masaj Masatto?

Andrei Frona: Fotoliul de masaj este perfect pentru cei cu job de birou. Cine stă în fața calculatorului opt ore pe zi nu are o postură corectă, sau e foarte greu să aibă o postură corectă. Fotoliul de masaj folosit în fiecare zi, câte 20 de minute, ajută la menținerea dreaptă a coloanei, la relaxarea mușchilor spatelui și la un somn mai liniștitor.

Este important că ai disponibilitate imediată, oricând ai nevoie. Când ești obosit, după o zi plină, sau ai dureri de mijloc, te duci și te relaxezi, astfel mai obții un plus de energie atunci când ai nevoie de ea. Poți să îl folosești și dimineața, atunci când nu te trezești odihnit, chiar dacă ai dormit opt ore. Optezi pentru un program de revitalizare, care te pune pe picioare, te ajută să ai tonus, energie, să începi ziua cu bine. Îl poți folosi fără probleme, în orice moment al zilei, fără să te gândești că trebuie să te duci la maseur, să stai în trafic, sau să trebuiască să îl chemi acasă. De astfel de avantaje se bucură un client care are un fotoliu de masaj.

Avem foarte mulți clienți și din sfera IT, multinaționale, companii mari din România, care investesc în angajații lor. Multinaționalele au camere de relaxare, cu biliard, cu darts și cu fotolii de masaj. Un masaj de 15 minute pe zi aduce mai multă productivitate angajaților, îi ajută să se deconecteze, se întorc cu altă stare de spirit înapoi la lucru. Masajul zilnic de 15 minute pe un fotoliu de masaj, spre deosebire de masajul unui terapeut o dată pe săptămână aduce schimbări concrete în calitatea vieții.

Este vorba de o investiție în sănătatea familiei, pe termen lung. Dacă te folosești de acest fotoliu doar o dată pe săptămână, sâmbăta de exemplu, vorbim doar de o relaxare de moment. Ideal este să folosești fotoliul de două ori pe zi, un program de revitalizare rapid, de dimineață, și un program de relaxare seara. După 40-60 de zile, dacă folosești aparatul regulat, în fiecare zi, este exact ca un tratament.

Atunci începi să simți diferența. Este important, ca la orice medicament sau supliment, să urmezi tratamentul prescris. Conform studiilor medicale care s-au făcut în acest sens, cu ajutorul acestei terapii prin masaj omul doarme mai bine, se odihnește mai bine, pentru că musculatura este mai relaxată, nu mai există contracturi deranjante noaptea. Masajul regulat detensionează mai ales zona cervicală, greutățile care apasă pe umerii fiecăruia.

Am realizat un studiu pe un eșantion de clienți, în 2019, și am rămas uimiți de ce ne-au transmis aceștia, despre cum li s-a schimbat viața. Șase sau șapte dintre ei au declarat că au scăpat chiar și de baston, le-a crescut mobilitatea. Noi vedeam din perspectiva noastră subiectivă că fotoliile de masaj ajută, însă atunci când am văzut rezultate reale, oameni care au scăpat de stres, de junghiuri, am fost încurajați de a merge mai departe cu promovarea masajului.

connect: Câte moduri de masaj sunt disponibile? Poți să optezi doar pentru anumite zone?

Andrei Frona: Programele sunt automate, terapeutice, gândite de către o echipă medicală. Echipa tehnică a pus în aplicare cerințele specialiștilor, și a transpus ideile acestora în programe de 15-20 de minute, care pot să maseze tot corpul. De la tălpi până la gât. Programul de masaj poate fi dedicat pe relaxare, pe revitalizare, să aibă focus pe circulația sângelui, iar pe de altă parte poți alege viteza, intensitatea și zona. Pe modul manual sunt 5-6 tipuri de masaj, shiatsu, bătaie ușoară, rulare, tapotament… poți alege exact zona de masaj, într-un punct fix, lombar, sau cervical, este dedicat pe fiecare dintre ele. Iar masajul se reglează automat, în urma unei scanări în funcție de înălțime, greutate, tensiune musculară.

connect: 2020 a fost un an în care s-a stat mai mult acasă. Cum a fost pentru Masatto? Au fost afectate vânzările?

Andrei Frona: Anul trecut am reușit să creștem cifra de afaceri cu 24,5% față de 2019, în condițiile în care am lucrat 11 luni. Pentru noi a fost un an foarte bun, mai puțin luna martie, atunci când a trebuit să ne regrupăm. Am pierdut mulți clienți în zona IT, pentru că s-au închis birourile, mulți clienți mai înstăriți, care priveau fotoliile de masaj ca pe un moft, și ne-am orientat către clienții care stau acasă, nu prea fac mișcare, nu pot merge la sală sau la un salon de masaj.

Cred că aici a fost creșterea, clienții cărora nu le-a afectat foarte mult pandemia situația financiară, cei care nu au mai cheltuit pe ieșiri și excursii sau concedii. Atunci nevoia de recompensă și cadouri s-a îndreptat aici. Am câștigat clienți noi, oameni care s-au îndrăgostit de produse, tocmai pe fondul faptului că am stat cu toții acasă.

connect: Cum sunt împărțite produsele pe game?

Andrei Frona: Avem fotolii care costă de la 1.000 de euro, până la 10.000 de euro. Este ca la mașini, ca să fac o paralelă. Avem produse din mai multe clase de preț, care aparțin aceluiași brand. Un client poate alege ceva mai ieftin, altul merge direct pe gama premium. Depinde de nevoia, bugetul și așteptările acestora. Clientul poate veni în showroom decis să cumpere un fotoliu de 20.000-30.000 de lei, însă consultantul îl va ajuta să cumpăre un fotoliu corect, pe nevoile personale.

Contează așteptările. Depinde pentru ce dorești să cumperi un fotoliu de masaj, pentru întreținere, masaje terapeutice, relaxare. E o greșeală să cumpăr un produs pe care nu mi-l permit, atunci când pot alege ceva mai puțin costisitor și mai potrivit pentru mine. Avem chiar și un program de buyback/upgrade, prin care clienții noștri pot schimba produsul cu un altul mai nou,mai performant, în viitor. Un fotoliu de masaj pentru acasă este în zona 5.000-15.000 de lei. Avem aici modelul Sadira, unul premium pentru acasă, pentru familie sau pentru birou.

connect: Ce tehnologii găsim pe produsele Masatto?

Andrei Frona: Avem scanarea utilizatorului și adaptarea masajului în funcție de înălțime, greutate și tensiune musculară. Se poate adresa unor persoane cu greutăți diferite, cu înălțimi diferite, vorbim aici de același produs. Poate fi folosit de mai multe tipuri de oameni. El se adaptează și la sportivi, care au altă înălțime sau masă musculară, dar și la oameni obișnuiți. Asta oferă posibilitatea unui masaj personalizat. Sistemul de scanare este important pentru că atinge toate punctele necesare. Simți cum lucrează împreună, în același timp, diferitele sisteme.

Avem și funcții de stretching/întindere. Modelul Sadira are o șină flexibilă pentru întindere și dublă-tragere, practic te trage de umeri și de picioare pentru aerarea coloanei și detensionare la nivelul spatelui. E singurul fotoliu din gama pentru acasă cu această șină flexibilă, care permite ca utilizatorul să fie tras pe spate pentru a face această întindere.

connect: Cât credeți că mai durează până la popularizarea acestor produse pe piață?

Andrei Frona: Credem că am evoluat destul de mult în ultimii ani de zile. Mai durează, probabil, cam cinci ani până ca acest produs să fie considerat precum un electrocasnic. Cum avem acum de toate, putem avea și un fotoliu de masaj, însă tot drumul până la acest moment va fi plin de provocări. Noi avem o varietate mare de modele și cel mai important este că oferim consultanță clientului. Acesta își alege prețul, beneficiile, designul, culorile. Atunci când vrei să cumperi un fotoliu de masaj trebuie să ai grijă să optezi pentru produsul potrivit, pentru că e o investiție pe termen lung.

connect: Care sunt planurile de viitor ale Masatto pe piața din România și din Europa?

Andrei Frona: Vrem să fim un standard în ceea ce privește relaxarea, să creștem calitatea vieții. Să reușim să conștientizăm că este important să investim în sănătatea noastră. Este o prevenție, nu un lux. Este precum spălatul pe dinți. Nu ne dorim să vindem doar un produs. Ne dorim să oferim o soluție concretă pentru a combate și a minimaliza efectele negative ale stresului, ale poziției incorecte de la birou. Vrem ca lumea să conștientizeze că produsele noastre fac bine. Cel mai mare showroom al nostru nu este unul din cele deschise deja, ci se află în casele clienților MASATTO multumiți.

Etichete: , , ,