Cât de ușor se repară un telefon pliabil Samsung? Interviu cu Alexandru Brăiculescu, Service Manager al service-ului autorizat Samsung Plaza

connect: Alex, de ce să venim la un service autorizat Samsung și nu la colțul blocului, unde găsim un chioșc de reparații?

Alexandru Brăiculescu: Primesc destul de frecvent această întrebare, iar din punctul meu de vedere lucrurile sunt destul de simple. În primul rând, toate piesele utilizate în reparație sunt originale, toate procedurile impuse de producător sunt respectate, deci vei ști cu siguranță că, odată ce îți ridici telefonul din service, acesta va fi ca atunci când a fost făcut de fabrică. Mai mult decât atât, la foarte multe produse există promoții de reparație, iar prețurile sunt chiar mai mici decât la centrele de service de „colț”.

connect: Care sunt punctele cheie ale service-ului Samsung Plaza?

Alexandru Brăiculescu: În primul rând, ne-am făcut remarcați prin acest serviciu de reparații într-o oră. Există o șansă foarte mare ca atunci când ai o problemă cu produsul și vii la noi la service să îl poți lua înapoi într-o oră gata reparat.

connect: „Service într-o oră” funcționează și pentru dispozitivele pliabile?

Alexandru Brăiculescu: E o întrebare bună. Primim întrebarea asta destul de des și din partea clienților. Răspunsul este „da”. Avem șanse reale de reparație într-o oră chiar și a unui dispozitiv pliabil.

connect: S-au lansat de curând cele mai noi dispozitive pliabile de la Samsung, Galaxy Z Fold 3 și Galaxy Z Flip 3. Spune-ne cât de ușor se repară un telefon pliabil.

Alexandru Brăiculescu: În principiu, da, sunt foarte speciale, dar regimul de service, de reparație, este cam același cu ale unui telefon obișnuit. Doar că aici avem mai multe părți mobile în ecuație.

connect: Ajung des ele în service? Care sunt cele mai comune reparații?

Alexandru Brăiculescu: Nu aș putea spune că ajung foarte des în service, dar da, există un tipar din nefericire. Sunt situații în care un client probabil că nu a avut suficient de multă grijă de produs. A căzut, se sparge, se îndoaie. Aici sunt principalele reparații.

connect: Cu ce diferă reparația față de un smartphone clasic? Aveți unelte speciale, aveți oameni cu o pregătire suplimentară?

Alexandru Brăiculescu: Roulul principal al reparației acestor telefoane cu display flexibil îl joacă uneltele oferite de producător. Avem tool-uri specializate cu care desfacem produsul, prese speciale de etanșare, desigur și tehnicianul are un rol foarte important în această reparație.

connect: S-a vorbit mult despre celebra cută care este prezentă la împăturirea display-ului. Cât de vizibilă devine ea după un timp?

Alexandru Brăiculescu: Nu ar trebui să devină vizibilă, este un număr foarte mare de plieri și deplieri pe care producătorul le recomandă că pot fi desfășurate de-a lungul vieții unui astfel de smartphone, dar mai apare această „cută”, care nu este o cută. Este de fapt sticla din interiorul display-ului, care de la un șoc mecanic are tendința de a se crăpa. Efectul, da, nu este cel dorit, apare foarte rar această situație, iar în cazul în care produsul se află în garanție, acest ecran va fi înlocuit în baza acesteia.

connect: Care este costul de înlocuire a unui ecran pliabil?

Alexandru Brăiculescu: Costurile nu sunt cele mai mici. Vorbim totuși de dispozitive premium, care costă destul de mult. Există însă unele subvenționări acordate de Samsung România, iar în caz că ai nefericirea să ți se întâmple ceva ce i se poate întâmpla oricui, nimeni nu își dorește să cumpere un produs premium, să îl scape și să îl spargă. Totuși, dacă se întâmplă lucrul acesta, în primul an de garanție beneficiezi de un super mega discout. Un schimb de ecran la un Fold 2, în acest moment, este de doar 619 lei. Costă mai puțin să schimbi ecranul unui Fold decât a unui Note, cu mențiunea că este o promoție activă la mijloc, tocmai pentru a arăta clienților că ne pasă foarte mult de ei.

connect: Este vorba doar de produsele aflate în garanție?

Alexandru Brăiculescu: Este vorba de toate produsele de acest tip cumpărate oficial, de la Samsung România, și aflate în primul an de garanție.

connect: Spuneați mai devreme de „service într-o oră”, că este activ și pentru Fold-uri, dar și pentru celelalte dispozitive. În cazul în care dispozitivul nu poate fi reparat într-o oră ce se întâmplă? Se primește un device la schimb, care e durata de reparație?

Alexandru Brăiculescu: Sunt destul de puține cazurile în care nu putem repara un produs într-o oră. Totuși, dacă nu avem o piesă necesară pe stoc, dacă problema reclamată a produsului este mai sensibilă și necesită o perioadă de testare, atunci, da, avem unele variante pentru clienții noștri. Le putem oferi un terminal de schimb pe perioada reparației.

connect: Dincolo de hardware, voi vă ocupați și de partea software? Adică puteți rezolva un telefon „brickuit” (n.r. Nefuncțional), puteți face un update sau puteți să îi ajutați pe cei care vin aici să deviruseze un telefon?

Alexandru Brăiculescu: Da, desigur. Sunt destul de frecvente solicitările acestea de reinstalare a software-ului produsului, pentru că s-au accesat anumite site-uri, s-au instalat anumite aplicații de tip malware, desigur, fără voia clientului. Adică au fost instalate prin alte aplicații, sau prin accesarea unor site-uri care au redirecționat clientul să descarce o aplicație de tip malware. Se întâmplă frecvent din păcate, în zilele noastre. Da, putem resofta produsul, va primi ultima versiune oficială disponibilă de software și ultimul patch de securitate. Deci va fi și mai sigur. Referitor la partea cu „brickuitul”, dacă se încearcă instalarea unui software neautorizat pe produs, iar acesta se blochează și modulul Knox este neresponsiv, telefonul are un modul fizic de securitate pe placa de bază. Dacă este pus la încercare acest modul, din păcate este foarte posibil ca nici măcar noi să nu mai putem instala sofwtare-ul pe acel produs și implicit să necesite înlocuirea întregului ansamblu al plăcii de bază.

connect: Ce alte produse se pot repara aici? Reparați smartwatch-uri, reparați tablete, televizoare Samsung?

Alexandru Brăiculescu: Da, reparăm toată gama de produse mobile, cum ar fi smartwatch-urile, cum ar fi tabletele. Dar și o altă categorie de produse, cum ar fi cele din gama audio-video și home appliances. Reparăm și televizoare, și sisteme de sunet, chiar și produse electrocasnice.

connect: Cum a schimbat pandemia operarea service-ului? S-au organizat lucrurile în mod diferit? Am văzut că este un televizor la intrare, pe care era afișat numărul de persoane.

Alexandru Brăiculescu: Da, la fel cum toată lumea a fost pusă la încercare, și noi am fost puși la încercare de această pandemie. Din păcate, numărul clienților este mai limitat, sunt mai rezervați să interacționeze într-un cadru deschis cum este centrul nostru de reparații, dar ne-am asigurat că avem toate măsurile legale aplicate. Avem inclusiv un sistem de monitorizare a accesului și nu avem posibilitatea să primim un număr mai mare de 25-30 de persoane în același timp. În acest moment este setat la 25 persoane în același timp, în interior.

connect: Și dacă nu vreau să vin la service, pot să aleg un serviciu de pick-up, un curier?

Alexandru Brăiculescu: Da. Odată cu această pandemie am dezvoltat acest serviciu de „pick-up & return”, datorită faptului că au fost multe solicitări în acest sens. Pe webiste-ul nostru găsești rubrica „programează-te singur”, completezi un formular, îți trimitem rapid un curier, preluăm produsul, îl repară, poate chiar în condiții de „one hour (o oră)” și îl trimitem înapoi la tine în aceeași zi sau în perioada imediat următoare.

connect: Serviciul de „pick-up & return” funcționează doar pentru dispozitivele aflate în garanție sau oricine are un telefon stricat poate să solicite acest lucru?

Alexandru Brăiculescu: Serivicul funcționează atât pentru produsele în garanție, cât și pentru produsele care sunt ieșite din garanție.

Service-ul Samsung Plaza este amplasat pe Iuliu Maniu, nr 7, în București. Aici se repară toată gamă de smartphone-uri Samsung, tablete, smartwatch-uri și gama de electrocasnice.