INTERVIU Secretele FIFA 22: ce moduri de joc sunt „made in Romania” și cum se stabilesc rating-urile jucătorilor

INTERVIU Secretele FIFA 22: ce moduri de joc sunt „made in Romania” și cum se stabilesc rating-urile jucătorilor

FIFA 22 este unul dintre cele mai importante titluri ale celebrei serii EA Sports din ultimii ani, și o adevărată îmbunătățire față de predecesorii săi. Pentru a înțelege mai bine tot ceea ce a însemnat crearea lui FIFA 22, cum au putut fi introduse noile mecanici de joc precum tehnologia HyperMotion și mai ales cum se stabilesc rating-urile jucătorilor an de an, am stat de vorbă cu Ionel Stănescu, Line Producer FIFA.

Scris de | 15 noiembrie, 2021

Connect: Care sunt modurile de joc și feature-urile din FIFA 22 care sunt „made in Romania”?

Ionel Stănescu: Dezvoltarea unui joc video este un proces complex și minuțios, care necesită un mix între mai multe discipline și roluri, armonizate între ele pentru a contribui la un rezultat comun important. Acest lucru face mai dificilă amplasarea etichetei „Made in” pe o anumită componentă sau latură.

Studioul din București are o contribuție imensă la dezvoltarea jocului, alături de colegii noștri din Vancouver și partenerii noștri din întreaga lume. Avem produse întregi conduse din punct de vedere strategic din București, precum și componente majore din joc, cum ar fi Career Mode, la cârma căruia a stat studioul din București în ultimii ani.

Alte zone de joc, cum ar fi Ultimate Team, sunt, de asemenea, construite cu o implicare majoră din partea echipei din București. Acest lucru se poate spune și despre orice alt aspect din joc, cum ar fi pachetul nostru de experiență de meci care acoperă elemente audio și de prezentare, la caracteristicile și mecanica jocului.

De fiecare dată, construim jocul printr-un incredibil efort comun, așa că există o mulțime de etichete „made in” și „made by” despre care putem vorbi. Astfel, indiferent de modul în care interacționezi cu jocul nostru, există o mare probabilitate ca eticheta „made in Romania” să fie acolo.

Connect: Avem deja câteva zeci de ore jucate în FIFA 22 și principala modificare pe care am remarcat-o se referă la gameplay, care anul acesta pare mai realist ca niciodată, oferindu-ți posibilitatea de a încetini puțin ritmul jocului dacă te afli în avantaj sau de a forța un tempo mai rapid dacă ești în căutarea unui gol. Cum se realizează aceste schimbări de gameplay de la an la an? Știți deja cu o perioadă lungă de timp înainte în ce direcție ați vrea să se îndrepte gameplay-ul?

Ionel Stănescu: Suntem foarte bucuroși să auzim acest lucru, deoarece este ceva ce putem observa și la mulți dintre jucătorii noștri. Ne propunem întotdeauna să oferim jucătorilor noștri cea mai realistă, captivantă, receptivă și corectă experiență de joc. Este o parte deosebit de importantă a jocului nostru!

Avem o echipă uimitoare care trăiește și respiră fotbal, ceea ce face foarte ușor să stabilim ce trebuie să adăugăm sau să schimbăm la experiența noastră de joc. Determinarea modului în care îl dezvoltăm și apoi asigurarea faptului că este o experiență distractivă este locul în care devine puțin mai complicat.

Feedback-ul jucătorilor este, de asemenea, un factor important în determinarea modului în care noi dezvoltăm jocul, precum și a propriei evaluări atunci când îl jucăm pe măsură ce este construit.

Connect: Anul acesta marchează introducerea unui mod care a fost cerut de fanii Career Mode de foarte mult timp, în care îți poți crea propriul club și te poți bate cu cele mai mari nume ale lumii fotbalului. Care este challenge-ul în introducerea unui astfel de mod și cât de importantă este comunitatea de fani Career Mode pentru EA?

Ionel Stănescu: Ne bucurăm să vedem feedback-ul pentru funcția Create a Club în Career Mode, a fost una dintre cele mai importante caracteristici pe care le-am dezvoltat anul acesta. Fanii noștri doresc întotdeauna mai multe modalități de a personaliza jocul și de a-l face al lor. Provocarea cu un mod precum Career este că trebuie să recreeze în primul rând în mod autentic sportul, cu toată tradiția și tot spectacolul său.

Am reușit să dezvoltăm un sistem cu adevărat robust, care să le permită jucătorilor să modifice toate aspectele la care te-ai aștepta atunci când vrei să creezi un club de fotbal de la zero: echipamente și blazoane, propriul stadion pentru meciurile de acasă, elemente de atmosferă în timpul meciurilor, precum și filozofia și obiectivele generale ale clubului.

Există, de asemenea, un algoritm puternic care generează echipa de start pe baza parametrilor pe care îi introduci, cum ar fi valoarea jucătorului sau nivelul general de experiență al echipei.

Comunitatea noastră de fani Career Mode este extrem de importantă pentru noi. Este unul dintre grupurile de jucători cei mai pasionați, foarte entuziasmați de universul virtual al fotbalului pe care îl experimentează în cadrul jocului nostru. Apreciem feedback-ul lor și ne uităm întotdeauna la modalități prin care putem oferi o experiență care se potrivește cu așteptările lor, ceea ce nu este întotdeauna ușor. Însă, cu siguranță acceptăm această provocare!

Cum sunt stabilite rating-urile jucătorilor

Connect: O întrebare la care cred că întreaga comunitate de Ultimate Team își dorește un răspuns: cum sunt stabilite rating-urile jucătorilor?

Ionel Stănescu: Acum că trecem la întrebări serioase, știm dezbaterea pe care ratingurile jucătorilor o stârnesc în fiecare an. „De ce este jucătorul X mai rapid decât jucătorul Y, oare EA se uită vreun pic la fotbal?” Ne bucurăm de aceste conversații de fiecare dată când anunțăm noi atribute ale jucătorilor, este uimitor să vedem pasiunea pe care oamenii o investesc în acest subiect!

În mod surprinzător sau nu, cel mai important factor la determinarea rating-urilor jucătorilor este propria performanță a acestora în raport cu omologii lor. Avem o echipă dedicată de pasionați de fotbal care monitorizează jucătorii pe tot parcursul anului pentru a determina performanța lor care acoperă un număr imens de atribute (cum ar fi finalizarea, poziționarea în atac, precizia paselor, viziunea sau capacitatea lor de a dribla cu mingea). O formulă specifică, proprietară EA, este aplicată acestor atribute pentru a determina coeficientul (rating-ul) general al unui jucător.

Chiar și fanii noștri se pot implica în această activitate, alăturându-se echipei noastre uriașe EA Talent Scout, ceea ce le va permite să contribuie direct la procesul de evaluare.

Connect: În ultimii ani am observat un trend de a aduce mai multe posibilități de personalizare, mai ales pentru jucătorii din Ultimate Team, cu introducerea unui stadion propriu. Cât de important este pentru comunitatea FUT acest aspect, de a-ți putea aduce amprenta mai mult asupra echipei tale?

Ionel Stănescu: Am menționat mai devreme că jucătorii noștri doresc întotdeauna mai multe modalități de a-și personaliza experiența de joc. Ultimate Team este unul dintre cele mai distractive moduri de joc atunci când vine vorba de construirea echipei tale. Nu doar că poți controla întreg lotul tău de jucători de vis, dar le poți personaliza și stadionul astfel încât să le reprezinte personalitatea și stilul lor.

Anul acesta jucătorii noștri au mai multe opțiuni ca niciodată pentru a-și personaliza stadionul, cu elemente noi de personalizare, cum ar fi bannere, steaguri sau cartoane pentru spectatorii din tribunele virtuale. Disputarea meciurilor de acasă poate fi acum o experiență foarte personală, iar vizitarea stadioanelor altor jucători pentru meciurile din deplasare este întotdeauna surprinzătoare, deoarece există atât de multă varietate pe care o poți experimenta.

În ceea ce privește personalizarea, ne bucurăm că anul acesta le oferim jucătorilor noștri libertatea creativă deplină de a-și personaliza stadionul de acasă nu numai în Ultimate Team, ci și în Career Mode și Pro Clubs.

Connect: Ce a însemnat introducerea consolelor din noua generație pentru seria FIFA?

Ionel Stănescu: Fiecare nouă generație de console ne încântă ca dezvoltatori, deoarece ne permite să imaginăm și să dezvoltăm experiențe care anterior nu erau posibile. Pentru FIFA 22, puterea consolelor de ultimă generație ne-a permis să construim și să folosim tehnologia noastră Hypermotion, pentru a revoluționa experiența de joc.

Hypermotion folosește un algoritm propriu de machine learning care învață din peste 8,7 milioane de cadre de captură avansată a meciurilor, apoi scrie noi animații în timp real, pentru a recrea realismul fotbalului organic într-o varietate de interacțiuni pe terenul de joc virtual din FIFA. Acest lucru necesită multă putere de procesare, care nu ne era disponibilă cu generația anterioară de console.

Consolele next-gen ne permit, de asemenea, să creăm un joc cu aspect extraordinar, ducând asemănarea jucătorului și atmosfera de meci la un cu totul alt nivel față de iterațiile anterioare. De exemplu, tehnologia de animare a părului îi face pe cei mai cunoscuți jucători din lume să pară vii în jocul nostru, noua fizică a mingii și a plaselor face ca marcarea golurilor să fie mai plină de satisfacții ca niciodată și noua atmosferă dinaintea meciului te cufundă cu adevărat în partida pe care urmează să o joci. Toate acestea, combinate cu toate noile caracteristici și inovații din modurile noastre de bază, ne-au permis să construim ceea ce credem că este cea mai bună experiență de fotbal virtual pe care am creat-o vreodată.

Importanța FIFA în portofoliul EA

Connect: Când începe de obicei dezvoltarea unui nou joc FIFA și care sunt primele elemente la care lucrați?

Ionel Stănescu: Din motive evidente, nu pot intra în detalii despre procesele noastre interne. La urma urmei, un magician nu își dezvăluie niciodată secretele. Jucăm foarte mult jocul, ascultăm feedback-ul jucătorilor noștri și analizăm o multitudine de date pentru a ne ajuta să determinăm direcția creativă generală a jocului. Când se întâmplă acest lucru și cum ajungem să construim, acesta este micul nostru secret! Ce pot să spun este că unele dintre cele mai importante ingrediente sunt pasiunea și talentul echipelor noastre de dezvoltare, ei sunt adevărații magicieni.

Connect: Este FIFA cel mai important titlu din portofoliul EA?

Ionel Stănescu: Sincer, ne mândrim cu toate jocurile pe care le dezvoltăm în cadrul EA. Avem un portofoliu fantastic de jocuri și experiențe care acoperă o gamă largă de genuri: de la shootere, la RPG-uri, la jocuri de curse și multe altele.

De asemenea, suntem incredibil de mândri de toate experiențele noastre EA SPORTS care acoperă un număr incredibil de sporturi din lumea reală pentru milioane de fani pasionați din întreaga lume. FIFA este o parte foarte importantă, în mod evident simulează cel mai mare sport din lume, deci pentru noi este o parte esențială a portofoliului nostru general de jocuri.

Connect: Există și alte jocuri ale EA care au amprenta EA România? Dacă da, care?

Ionel Stănescu: În afară de FIFA, avem și echipe care lucrează la titlurile noastre NHL și FIFA Mobile. De asemenea, avem echipe care lucrează la progrese și inovații pentru motorul Frostbite, care este utilizat în aproape toate jocurile dezvoltate de EA.

Pe lângă dezvoltare, avem și o gamă largă de alte discipline, cum ar fi asigurarea calității sau analiza datelor, care contribuie direct la dezvoltarea unora dintre cele mai populare jocuri, precum Battlefield, SIMS și multe altele.

Connect: Cum a influențat pandemia dezvoltarea noului joc din serie? S-a lucrat în regim work from home sau de la birou?

Ionel Stănescu: Siguranța și bunăstarea echipelor noastre a fost, este și va fi prioritatea noastră principală. În acest peisaj pandemic în continuă schimbare, a trebuit să ne adaptăm și să învățăm constant, să venim cu noi procese și flux de lucru și să depășim noi provocări. Am făcut tranziția către lucrul de acasă din martie anul trecut. Suntem un grup foarte colaborativ și, după cum vă puteți imagina, acum trebuie să lucrăm împreună în moduri noi – un mix de conferințe video, mesaje și e-mailuri.

Faptul că am reușit să construim și să lansăm două titluri incredibil de bine finisate, distractive și pline de noutăți, FIFA 21 anul trecut și FIFA 22 la începutul acestei luni, arată rezistența, dedicarea și pasiunea pe care echipa noastră le-a pus în dezvoltarea acestui joc. Mai mult, aceste realizări evidențiază și volumul mare de talent al echipelor noastre de dezvoltare, artizanii acestor reușite.

Acum că mă gândesc mai bine, s-ar putea ca ei sa fie totuși magicieni!

ROG Zephyrus G14

Etichete: , , , , ,